Wiele osób prowadzących sklep online, w swoich planach rozwojowych ma również rynki zagraniczne. Co zrobić, by rozpocząć sprzedaż za granicę? Jak się do tego przygotować? Co zrobić, by do sprzedaży zagranicznej dostosować również witrynę? Podpowiadamy!
Jaki sklep online pozwoli na wejście na zagraniczne rynki?
Przede wszystkim bardzo ważne jest, by jeszcze zanim założy się e-commerce, wybrać do tego taką platformę sklepową, która pozwoli na różnego typu zmiany. Często właśnie takie, które będą wynikać z rozwoju biznesu, w tym z chęci ekspansji na zagraniczne rynki. Sklep internetowy Shopify umożliwia sprzedaż w wielu walutach i językach (wecanfly.pl), właśnie dlatego jest tak chętnie wybieraną platformą przy tworzeniu e-commerce. Przede wszystkim pozwala stworzyć sklep online w bardzo łatwy i szybki sposób. Ponadto umożliwia przeniesienie silnika z innej platformy. Wreszcie – pozwala na skierowanie oferty sklepu do zagranicznego klienta, a nawet – na utworzenie zagranicznej wersji sklepu.
Shopify jest jednym z najprostszych narzędzi do tworzenia e-commerce, zarządzania nim i prowadzenia sprzedaży online. Aby otworzyć za jego pośrednictwem sklep online, nie trzeba mieć wiedzy programistycznej. Skorzystać można z gotowych rozwiązań, dobrać aplikacje, a jak zajdzie konieczność, to agencja Shopify pomoże w stworzeniu szablonu, czy rozwiązaniu innych problemów związanych z prowadzeniem e-commerce na danej platformie.
Co ważne, sklep Shopify działa w modelu subskrypcyjnym. Dostęp do aplikacji ma się tak długo, jak płaci się za rachunek – do wyboru miesięczny lub roczny abonament. Plusem jest to, że można skorzystać z dwutygodniowego okresu próbnego. Dzięki niemu można sprawdzić, jak działa sklep na Shopify. Ten czas wystarcza na poznanie aplikacji, jej możliwości i ograniczeń. Warto wiedzieć, że właściwie dobrany silnik sklepowy pozwala nie tylko w łatwy sposób zarządzać e-commerce, ale również osiągać kolejne cele biznesowe, w tym sprzedaż zagraniczną. Sklep internetowy Shopify w prosty sposób można przeobrazić w e-commerce sprzedający za granicę. Jak?
Od czego rozpocząć sprzedaż za granicę w sklepie internetowym Shopify?
Niezależnie od tego, czy za granicę wprowadza się sklep online Shopify, czy na każdej innej platformie, trzeba zbadać rynek. To, że firma odnosi sukces w Polsce, nie musi oznaczać, że powtórzy go w Niemczech, czy w USA. Należy sprawdzić, czy na danym rynku oferowane produkty spotkają się z uznaniem.
Ale to nie wszystko. Jeszcze zanim rozpocznie się sprzedaż w danym kraju, trzeba poznać jego specyfikę. Chodzi zarówno o to jak funkcjonuje tam branża e-commerce, jak ma się sprzedaż konkretnych, oferowanych produktów, jak i jakie nawyki mają konsumenci. Znaczenie to ma zarówno przy planowaniu oferty i cen, jak i przy ustawianiu funkcjonalności sklepu na Shopify. Warto wiedzieć, że nie tylko w ramach kontynentów, ale i poszczególnych krajów, są zupełnie inne zwyczaje zakupowe. Bardzo ważna jest preferowana forma płatności, najczęściej używana przeglądarka, sposoby dostawy. Niektórzy uważają, że zanim dostosuje się sklep do sprzedaży za granicę, warto wybrać międzynarodowe platformy marketplace. Zwłaszcza że oferują wygodne narzędzia do promocji. Jednak posiadając sklep na Shopify, ma się możliwość dopasowania go do zagranicznego rynku. W jaki sposób?
Jak sprzedawać za granicę dzięki Shopify?
Aby rozpocząć sprzedaż za granicę w sklepie internetowym Shopify należy zacząć od przetłumaczenia własnego sklepu. Warto wiedzieć, że możliwe jest to na kilka sposobów. Można wybrać szablon Shopify, który wspiera tłumaczenia. Przy tworzeniu go przez agencję Shopify, konieczne będzie zlecenie przygotowania tłumaczenia.
Co istotne, w platformie dostępna jest aplikacja, która automatycznie wykrywa, skąd pochodzi klient, by przekierować go do odpowiedniej wersji językowej. Sprawdza się do tego Langify. Z kolei Geolizr ułatwia konwersję cen oraz wyświetla popupy i notyfikacje z uwzględnieniem lokalizacji osoby odwiedzającej witrynę. Jednak tego typu tłumaczenie sprawdzi się tylko na początku drogi ku sprzedaży zagranicznej. Jeśli traktuje się ją bardzo przyszłościowo, wówczas zdecydowanie lepszym wyjściem jest uruchomienie dodatkowego sklepu.
Można zrobić to na różne sposoby. Jednym z nich jest wejście na wyższy plan Shopify, który oferuje w ramach jednego pakietu dodatkowy sklep online. W standardowej ofercie będzie to plan Advanced. Można postawić też na Shopify Plus, który w cenie daje 9 dodatkowych sklepów. Co więcej, dzięki niemu można sprzedawać w jednym e-commerce w różnych walutach, a nie płacić nic za przewalutowanie, z czym trzeba liczyć się przy tańszych planach abonamentowych.
Da się też, posiadając sklep Shopify, wejść na rynki zagraniczne dzięki założeniu dodatkowej domeny lub subdomeny, które przeznaczone będą na inne lokalizacje.
To, co jest istotne, to dopasowanie contentu pod konkretny rynek. Każde państwo ma inne zasady panujące w e-handlu, w tym politykę zwrotów. Nie można pominąć takich kwestii kopiując swój polski biznes e-commerce na zagraniczne rynki.