Most Zamkowy w Opolu - prace pod namiotami umożliwiają spawanie i ułożenie nawierzchni

Na Moście Zamkowym w Opolu ekipy budowlane pracują „pod pierzyną” — część konstrukcji osłonięto namiotami, by prowadzić prace spawalnicze mimo niskich temperatur. Mieszkańcy mijają ciągnące się rusztowania, a z przygotowań widać, że remont idzie nie tylko od spawów, lecz także od najazdów i chodników. Atmosfera jest robocza, ale widać plan na końcowe wykończenia.
- Most Zamkowy pod zasłoną namiotów - spawanie przy kontrolowanej temperaturze
- Przygotowania nawierzchni i najazdów - hydroizolacja, barierki i chodniki kończą listę prac
Most Zamkowy pod zasłoną namiotów - spawanie przy kontrolowanej temperaturze
Na moście zabezpieczono fragmenty konstrukcji specjalnymi namiotami i ustawiono nagrzewnice, żeby możliwe było prowadzenie robót spawalniczych. Jak wyjaśnia przedstawiciel wykonawcy, Marek Domalewski z firmy P.O.M. Krapkowice, przy takich pracach potrzebne są wyższe temperatury.
“Do scalania takiej konstrukcji potrzebujemy minimum pięć stopni powyżej zera” — mówi Marek Domalewski.
Roboty spawalnicze koncentrują się na łączeniu elementów konstrukcyjnych z płytą jezdni — wykonawca łączy krawężniki z płytą ortotropową, czyli z samą płytą nośną jezdni.
Przygotowania nawierzchni i najazdów - hydroizolacja, barierki i chodniki kończą listę prac
Równolegle do spawania prowadzone są prace przy najazdach po obu stronach przeprawy: profilowanie, a w kolejnych etapach wykonanie hydroizolacji i właściwej nawierzchni jezdni. Po tych czynnościach przewidziane jest odtworzenie nawierzchni na najazdach, montaż barierek oraz wykończenie chodników. Prace układają się etapami — od konstrukcji wewnątrz namiotów, przez zabezpieczenia, aż po widoczne dla użytkowników wykończenia.
Mieszkańcy widzą na miejscu ciężki sprzęt i ekipę skupioną na detalach, a efektem ma być bezpieczniejsza i trwalsza przeprawa.
Dla mieszkańca: jeśli korzystasz z okolic mostu, warto liczyć się z utrudnieniami wizualnymi oraz ruchem sprzętu budowlanego — prace obejmują zarówno część nośną mostu, jak i najazdy oraz chodniki. Dla pieszych ważne będzie zachowanie ostrożności przy przyległych ciągach komunikacyjnych; docelowe prace nad hydroizolacją i montażem barierek zwiększą komfort i bezpieczeństwo korzystania z przeprawy po zakończeniu robót.
na podstawie: MZD Opole.
Autor: krystian

