Każda firma potrzebuje telefonu, aby móc sprawnie kontaktować się z klientami. Nawet jeżeli prowadzimy nasz biznes tylko w Internecie, to zawsze znajdą się klienci, którzy preferują taką formę kontaktu zamiast pisania maili, czy wiadomości na komunikatorze społecznościowym. Dodatkowo, dla wielu osób posiadanie adresu i numeru telefonu (zwłaszcza stacjonarnego) na stronie i w danych firmy dodaje jej wiarygodności. Dlatego, nawet jeśli nie lubimy rozmawiać przez telefon, trzeba przełknąć tą gorzką pigułkę i w takowy się zaopatrzyć, zarówno dla siebie, jak i pracowników. O ile sam telefon jest bez wątpliwości potrzebny, to już jego wybór daje nam spore możliwości. Możemy przebierać w ofertach telefonii stacjonarnej, komórkowej, jak i najbardziej nowoczesnej z tych usług, jakimi bez wątpienia są rozmowy VoIP .

Telefon stacjonarny

Wydawałoby się, że telefonia stacjonarna to relikt XX wieku. Jednak dalej jest to bardzo popularna forma komunikacji, a przez wielu klientów (szczególnie starszych) uznawana za dodającą firmie wiarygodności.

Aby posiadać telefon stacjonarny potrzebna jest podłączona aktywna linia telefoniczna. W większości starych budynków taka linia to podstawa, jednak w niektórych nowo wybudowanych może być konieczne podłączenie tej linii od podstaw. Telefonia stacjonarna pod względem kosztów wychodzi najmniej korzystnie – opłaty za połączenia są dosyć wysokie, a poza abonamentem należy jeszcze płacić dodatkową opłatę za utrzymanie linii. Gdy potrzebujemy wielu numerów telefonów, może się okazać kompletnie nieopłacalna. Z drugiej strony, jeżeli korzystamy z Internetu szerokopasmowego dostarczanego tą samą infrastrukturą, możemy zaoszczędzić korzystając z różnych promocji u operatorów.

Telefonia komórkowa

Telefonia komórkowa jest wygodna i stosunkowo tania. Podpisanie umowy z operatorem nie stanowi większego problemu, koszty nie są wysokie, a do ręki dostajemy zwykle nowoczesny telefon na preferencyjnych warunkach. W dodatku z telefonii komórkowej możemy korzystać z dowolnego miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy i mieć ciągły kontakt z klientem. Jest to szczególnie ważne w branżach, gdzie pracownicy są w ciągłym ruchu. Zwykle to właśnie telefon komórkowy jest podstawowym wyborem początkującego przedsiębiorcy. W takiej sytuacji bez problemów sprawdza się nawet karta prepaid, będąca druga kartą SIM w telefonie który już posiadamy. Telefony komórkowe są również atrakcyjną opcją dla większych firm, gdyż operatorzy często oferują przedsiębiorcom spore zniżki przy większych zamówieniach. Wady? W zasadzie brak, może poza wspomnianą wyżej informacją, że dla wielu osób stacjonarny numer telefonu jest bardziej wiarygodny od komórkowego. Ale i tutaj z pomocą przychodzą operatorzy, oferując firmom wirtualne numery stacjonarne, działające jako alias naszego numeru komórkowego i automatycznie na niego przekierowywane.

Jaka telefonia dla firmy?

Telefonia internetowa

Telefonia internetowa, czyli VoIP, to stosunkowo nowa technologia na rynku telekomunikacyjnym. Polega ona na realizowaniu połączeń telefonicznych za pomocą Internetu i protokołu IP. Charakteryzuje się bardzo niskim kosztem obsługi (wewnątrz firmy oferowane są często rozmowy VoIP za darmo) i rozbudowaną paletą usług dodatkowych. Jest to bardzo dobra opcja dla firm, które mają dużą liczbę kontaktów z klientami i wielu pracowników zajmujących się ich obsługą. Dzięki usługom VoIP wszystkie połączenia od klientów można bez problemu kolejkować i przekierowywać do aktualnie wolnego pracownika.

Jaką telefonię wybrać? Nie ma reguły. Najlepiej przejrzeć wszystkie dostępne opcje i wybrać najbardziej adekwatną dla siebie i swojego biznesu.