Pozycjonowanie stron internetowych w Opolu – dla kogo się sprawdzi?

W sieci znajdują się prawie 2 miliardy stron internetowych, jednak wyszukiwarka Google na pierwszej stronie SERP wyświetla tylko dziesięć wybranych wyników naturalnych. Jak to możliwe? Za wszystko odpowiedzialne jest SEO – im bardziej serwis dopasowany jest do wymagań wyszukiwarki, tym ma większą szansę znaleźć się w TOP10. Oznacza to, że obecnie każda strona potrzebuje odpowiedniej optymalizacji. Niekoniecznie jednak celem SEO musi być zwiększenie widoczności w całym kraju. Niektóre firmy zmniejszają zasięg wyświetlania strony do jednego obszaru np. w Opolu. Dla kogo sprawdzi się pozycjonowanie stron internetowych w Opolu?

Czy warto pozycjonować stronę w Opolu?

Pozycjonowanie Opole to usługa, która polega na zwiększeniu widoczności serwisu internetowego w lokalnych wynikach wyszukiwania. A czym są lokalne wyniki wyszukiwania? Wyświetlają się w nich strony skierowane na konkretny obszar geograficzny. Mogą być widoczne po wpisaniu frazy zawierające nazwę lokalizacji np. hydraulik Opole, ale również wtedy, gdy internauta nie użyje nazwy miasta, ale udostępni wyszukiwarce swoją lokalizację. W takim przypadku wpisując frazę hydraulik, użytkownik otrzyma wyniki powiązane z Opolem (oczywiście, jeśli w tej lokalizacji będzie znajdował się podczas korzystania z wyszukiwarki).

Czy warto korzystać z takiego rodzaju SEO? Jeśli prowadzisz firmę stacjonarną, która świadczy usługi tylko na terenie Opola, to taka strategia może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu nie będziesz przeznaczał środków finansowych na wyświetlanie strony w niepotrzebnym miejscu – lokalna firma nie musi reklamować się w całej Polsce. Warto dodać, że lokalne SEO jest tańsze i przynosi lepsze rezultaty w krótszym czasie. 

Jak przeprowadzić SEO na Opole?

Aby skutecznie przeprowadzić SEO na Opole, trzeba przede wszystkim poznać rynek oraz zachowania i potrzeby lokalnych konsumentów. Warto sprawdzić, z jakimi firmami będziesz konkurował, a następnie dopasować swoje działania do nich. Pamiętaj jednak, że nie każda firma w Opolu, działająca w tej samej branży to Twoja konkurencja. Zwróć uwagę na wielkość przedsiębiorstwa, a także na doświadczenie na rynku.

Kolejny krok to podstawowa optymalizacja strony pod kątem wymagań wyszukiwarki dla wszystkich serwisów internetowych. Trzeba zadbać o aspekty techniczne (wydajność strony, wersja mobilna, bezpieczeństwo), indeksowanie (robots.txt, mapa strony), a także optymalizację podstawowych elementów na stronie (metadane, adresy URL, pliki graficzne, treści). Następnie należy wdrożyć działania typowe dla SEO lokalnego – trzeba skierować stronę na Opole, tak aby wyszukiwarka nie miała problemu ze zrozumieniem Twoich intencji. Istotne są takie działania jak: 

  • nasycenie strony słowami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta, 
  • utworzenie i pozycjonowanie wizytówki Google, 
  • udostępnienie w sieci wizytówek NAP,
  • pozyskiwanie opinii od lokalnych klientów.  

Czy można samemu pozycjonować stronę?  

Pozycjonowanie lokalne to najprostszy rodzaj pozycjonowania, jednak mimo to osoby niedoświadczone powinny skorzystać z pomocy specjalistycznej agencji SEO. Dzięki temu nie trzeba martwić o błędy w strategii, a także można liczyć na większą skuteczność. Działania specjalistów zawsze przynoszą lepsze efekty niż działania przeprowadzane przez osoby niedoświadczone – nawet jeśli perfekcyjnie opanowały one teorię. 

Źródło grafiki: pixabay.com