Coraz więcej przedsiębiorców stawia na sprzedaż w Internecie, aby docierać do dużej liczby klientów. Dzisiaj konsumenci chętnie wybierają bowiem zakupy online, które są szybkie i wygodne. Nie chcesz zostać w tyle za konkurencją? Marzysz o biznesie, który przyniesie Ci zyski? Załóż swój sklep internetowy. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Komu zlecić budowę e-sklepu? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, z czyjej pomocy warto skorzystać.
Własny sklep internetowy – czy to się opłaca?
Branża e-commerce w ostatnim czasie rozwija się bardzo dynamicznie. Z czego to wynika? Otóż zmieniają się nawyki zakupowe konsumentów. Ludzie coraz chętniej robią zakupy bez wychodzenia z domu. Według zeszłorocznego raportu Gemius ,,E-commerce w Polsce’’ już 77% internautów kupuje w Internecie. Nic dziwnego, zakupy w sieci są szybkie, łatwe, bezpieczne i komfortowe.
Myślisz o założeniu własnego biznesu i chcesz spróbować swoich sił w e-commerce? A może masz już swój sklep stacjonarny i zastanawiasz się, nad poszerzeniem swojej działalności o sprzedaż online? Z pewnością jest to dobry pomysł. Pamiętaj, że obecnie gorącym trendem jest omnichannel, a więc sprzedaż wielokanałowa. Warto docierać do klientów zarówno offline, jak i online. Miej też na uwadze, że firmy, które chcą osiągnąć sukces, powinny iść z duchem czasu i dostosowywać się do zmian na rynku.
Załóż swój własny sklep internetowy. Dzięki temu:
- Twoja oferta będzie dostępna dla klientów 24/7,
- dotrzesz do szerokiej grupy odbiorców,
- dostaniesz możliwość dotarcia do klientów nie tylko w Polsce, ale i za granicą,
- wypromujesz swoją firmę w Internecie,
- zdobędziesz większą rozpoznawalność na rynku,
- będziesz mieć stały i wygodny kontakt z klientami,
- zyskasz narzędzie do analizy własnych wyników.
Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży online?
Jak widać e-handel przynosi korzyści zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, musisz jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Aby Twój e-biznes przynosił zyski, postaraj się spełniać aktualne wymagania klientów i rynku oraz podążaj za najnowszymi trendami.
Zanim zaczniesz sprzedawać w sieci, określ, co chcesz osiągnąć i rozłóż swoje cele biznesowe w czasie. Nigdy nie działaj na oślep – opracuj strategię i konsekwentnie ją realizuj. Zastanów się także, kto będzie Twoim klientem. Nie możesz przecież sprzedawać dla wszystkich, tylko dla wybranej grupy docelowej. Pomyśl, czego potrzebują Twoi potencjalni klienci i jakie mają problemy. Znając dokładnie profil swojego klienta, możesz przygotować trafne opisy produktów i inne treści na stronę, które przemówią do odbiorcy.
Poznaj również swoją konkurencję. Przeprowadź dokładną analizę i postaraj się znaleźć coś, co Cię wyróżni na rynku. Konkurencja jest spora, dlatego musisz czymś przekonać do siebie wymagających konsumentów. Może będzie to wysyłka w 24h, możliwość skorzystania z płatności odroczonej (buy now, pay later), a może darmowa dostawa? Wybór należy do Ciebie. Stawiaj na innowacyjne pomysły.
Jak założyć swój sklep internetowy?
Masz już gotowy plan działania? Teraz czas założyć swój e-sklep. Czego potrzebujesz, aby zacząć sprzedawać w Internecie? Przede wszystkim domeny, hostingu i platformy e-commerce.
Domena to unikalny adres Twojego miejsca w sieci. Powinna być chwytliwa, łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz możliwie jak najkrótsza. Najlepiej, jeśli zawiera nazwę sklepu – klienci powinni kojarzyć ją właśnie z Tobą. Bardzo ważny jest też wybór hostingu. Pamiętaj, że Twój sklep powinien być dostępny dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Musi też działać szybko i bezawaryjnie. Dzięki dobremu hostingowi nie musisz się bać, że w trakcie dużej promocji dojdzie do przeciążenia i Twoja strona internetowa przestanie działać.
Uruchomienie sklepu online jest niemożliwe bez platformy e-commerce. Pozwala ona na prawidłowe funkcjonowanie sklepu, robienie zakupów i przyjmowanie płatności. Na rynku jest kilka rodzajów platform. Dla małych i średnich biznesów świetnym wyborem są oprogramowania Open Source. Najpopularniejszą platformą e-commerce tego typu jest PrestaShop, która wyprzedza w zestawieniu WooCommerce i Shoper.
Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją?
Wybór domeny, hostingu i platformy e-commerce to dla Ciebie twardy orzech do zgryzienia? Nie znasz się na sprawach technicznych? Wciąż zastanawiasz się, gdzie założyć własny e-sklep? Nawiąż współpracę z profesjonalistami, którzy stworzą dla Ciebie sklep internetowy dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb.
Powierzając budowę sklepu agencji marketingowej WeNet, nie musisz o nic się martwić – dostaniesz wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać online, a więc:
- nowoczesny e-sklep oparty o platformę PrestaShop,
- sklep, który jest: responsywny (dostosowany do urządzeń mobilnych), funkcjonalny, przyjazny i wygodny w obsłudze, atrakcyjny wizualnie oraz dopasowany do Twojej branży i grupy docelowej,
- dobry hosting, domenę, certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, systemy magazynowo-księgowe, firmy kurierskie itd.,
- nowoczesne i sprawdzone narzędzia, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż,
- wsparcie specjalisty e-commerce, który służy pomocą przez cały okres współpracy.
Chcesz, aby Twój sklep sprzedawał? Myśl o swoim biznesie przyszłościowo i wybieraj profesjonalne rozwiązania. Fachowcy zajmą się nie tylko budową sklepu, ale też zaproponują efektywne działania i narzędzia, które pomogą Ci rozwijać firmę i osiągnąć sukces. Podpowiedzą Ci, jak skutecznie sprzedawać w sieci. Wejdź na stronę WeNet.pl i dowiedz się więcej o ofercie.