Nieodpowiednio dopasowane krzesło biurowe to prosty sposób na ból pleców. Aby się go pozbyć, wystarczy zmienić mebel na wygodniejszy. Na co warto zwrócić wtedy uwagę?
W sprzedaży można znaleźć obecnie szeroką gamę różnych krzeseł biurowych. Do dyspozycji są modele obrotowe, z obiciami ze skóry, z wysokimi oparciami z zagłówkami, modele z funkcją dynamicznego oparcia.
Powstaje zatem pytanie – na co warto się zdecydować, aby korzystanie z krzesła w pracy biurowej nie było powodem do dyskomfortu?
Idealne krzesło do biura – czyli jakie?
Krzesło przeznaczone do pracy biurowej musi być ergonomiczne. Co to znaczy?
Ergonomia jest nauką, która zajmuje się tworzeniem idealnych warunków do pracy. W związku z tym krzesło ergonomiczne to takie, na którym po prostu będzie się wygodnie siedziało – nawet przy długim przyjmowaniu pozycji siedzącej.
1. Odpowiednie oparcie
Ergonomiczne krzesła biurowe to krzesła o specjalnej konstrukcji. Przede wszystkim muszą posiadać specjalnie wyprofilowane oparcie, które odpowiada anatomicznej budowie kręgosłupa. Taki model powinien mieć lekkie wcięcie przypadające na część lędźwiową kręgosłupa.
2. Właściwa głębokość siedziska
Także dobre krzesło biurowe będzie posiadało funkcję regulacji głębokości siedziska. W ten sposób jego użytkownik może dobrać jego optymalną głębokość i łatwo przybrać komfortową dla niego pozycję.
3. Podłokietniki dla odciążenia rąk
W krzesłach biurowych stosuje się też podłokietniki, które mają za zadanie zapewnić stabilne podparcie dla łokci.
4. Szeroka regulacja
Wszystkie powyższe elementy powinny posiadać szeroki zakres regulacji – wtedy użytkownik będzie mógł dopasować mebel do siebie i korzystać z niego komfortowo.