Sprzedaż internetowa-jakie problemy się z nią wiążą?

Gdy ktoś planuje swój pierwszy biznes bardzo często wybór pada na sprzedaż internetową. Dzieje się tak dlatego, że w tym przypadku jest stosunkowo niska bariera wejścia. Nie jest tu potrzebne specjalne wykształcenie czy uprawnienia a niewielki handel internetowy w początkowym okresie można prowadzić nawet we własnym mieszkaniu. Każdy jednak kto miał okazję spróbować takiej działalności, doskonale wie, że nie jest ona łatwa. Oto najczęstsze problemy, jakie pojawiają się w sprzedaży internetowej.

Mylne wyobrażenia na temat sprzedaży w sieci

Wiele osób jest przekonanych, że prowadzenie sprzedaży internetowej jest niezwykle proste i z powodzeniem można robić to w pojedynkę. Powszechnie myśli się, że w handlu internetowym zamówienia spływają same a później wystarczy jedynie je wysłać. Rzeczywistość jest jednak dużo bardziej skomplikowana. Tego typu działalność wymaga ogromnego nakładu pracy. Samo tworzenie etykiet, pakowanie zamówień oraz ich wysyłanie zajmuje bardzo dużo czasu. Równie pracochłonne jest zamieszczanie ofert sprzedaży, na które składa się nie tylko tworzenie opisów ale także robienie profesjonalnych zdjęć. Nie jest też łatwo znaleźć solidnego dostawcę towarów, które będą oryginalne, dobre jakościowo i w przystępnej cenie.

Wysoka ilość zwrotów towarów

W ostatnim czasie bardzo szybko rośnie skłonność do zwracania towarów przez klientów. Dla sprzedawców jest to duży problem, bo procedura zwrotów zajmuje dużo czasu i powodują straty finansowe. Niestety obowiązujące prawo wymaga tego aby w określonych okolicznościach zwroty przyjmować. Muszą to brać pod uwagę przede wszystkim osoby prowadzące sprzedaż w dziale odzieżowym, bo tam wskaźnik zwrotów jest najwyższy.

Duża konkurencja na rynku

Początkujący sprzedawcy internetowi często myślą, że będzie im łatwo sprzedawać towary ze względu na ogromny rynek zbytu. Tymczasem w Internecie panuje olbrzymia konkurencja, funkcjonują tysiące różnych sklepów internetowych i cały czas otwierają się kolejne. Dużym minusem dla sprzedawcy jest fakt, że w Internecie klienta od znalezienia lepszej oferty dzieli jedynie kilka kliknięć. O tym, jak zyskiwać przewagę konkurencyjną i mądrze zarządzać biznesem można przeczytać na portalu http://michal-gorecki.pl/

Duże obciążenie czasowe

Prowadzenie sprzedaży internetowej wymaga bardzo dużo czasu i w dodatku trzeba być ciągle dyspozycyjnym. Klienci potrafią pisać i dzwonić nie tylko wieczorami ale także w weekendy. Dość często zdarzają się sprawy bardzo pilne, takie jak zwroty i reklamacje, które najlepiej jest załatwić od ręki. Z prowadzeniem takiej działalności wiąże się także duży stres, bo bardzo często zawodzą dostawcy i spóźniają się z zamówieniami, przysyłają towar niekompletny czy wadliwy i przedsiębiorca musi na bieżąco te sprawy rozwiązywać.