Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Nadszedł wreszcie czas kiedy zdałeś sobie sprawę, że całe to pozycjonowanie, SEO, SEM i inne obco brzmiące terminy to dla Ciebie czarna magia. Jednak chciałbyś by Twoja strona internetowa czy internetowy sklep zaistniały w sieci i najlepiej zajmowały jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. Bo nie oszukujmy się, klienci nie przeglądają 10 strony w internecie żeby znaleźć interesujące ich przedmioty czy usługi. Liczą się tylko pierwsze miejsca. Także wiesz już, że potrzebujesz pomocy profesjonalistów, ale jak ich znaleźć? I skąd wiedzieć czy faktycznie znają się na rzeczy?

Agencjo SEO, zgłoś się!

Czasem proste rozwiązania są najlepsze, więc można zacząć od... wpisania w wyszukiwarkę frazy typu „agencja SEO Warszawa” lub inne interesujące nas miasto. Praktycznie każda większa miejscowość ma swoją firmę specjalizującą się w działaniach pozycjonerskich. Ich liczba jest więc ogromna. Nie jest powiedziane, że pierwsze pozycje na liście to od razu najlepszy wybór, ale... jeśli dana agencja zna się na swojej pracy to powinna zadbać o swoje własne miejsce w sieci, prawda? Nie trzeba się też ograniczać do własnego podwórka. Prowadzone kampanie mają to do siebie, że mogą być przeprowadzane praktycznie z każdego miejsca na świecie. Choć nie będzie dla nikogo niespodzianką, że większe metropolie skupiają więcej przedsiębiorstw tego typu. I mają także więcej klientów korzystających z ich usług, a co za tym idzie - więcej opinii.

Panie, jaka jest najlepsza agencja SEO?

Tu przechodzimy do kolejnego punktu czyli popularnego „zasięgania języka”. Idealnym rozwiązaniem byłoby wypytać o opinie znajomych, którzy korzystali z usług konkretnej agencji SEO. Wtedy mielibyśmy pewność co do wiarygodności danego komentarza, poznali wszystkie plusy i minusy dotyczące pracy, a także kontaktów z firmą (co również jest bardzo ważne). Jednak jeśli nie mamy takich znajomych pozostaje nam kopalnia wiedzy wszelakiej czyli oczywiście Internet. Pewną opcją są popularne grupy na portalu Facebook, jak chociażby „SEO/SEM Polska”, „Seowcy” czy „Seowcy – market”. Najlepiej skonsultować swój wybór z większą ilością osób i porównać ich opinie. Nie najlepszym pomysłem jest za to wybieranie ofert z portali aukcyjnych. Bardzo często są one atrakcyjne finansowo, ale nie idzie to w parze z jakością usług.

Wysyłamy zapytanie do agencji SEO

W porządku. Powiedzmy, że na bazie komentarzy i rad internetowych znawców wybrałeś swoją agencję. Jednak samo „dzień dobry, ja chciałbym być wysoko w wyszukiwarkach” nie wystarczy. Przed wysłaniem zapytania warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Czy kampania będzie dotyczyła istniejącej strony czy dopiero tworzonej?
  • Czy agencja może dostać dostęp do mojej strony?
  • Czy mam określonego głównego konkurenta, którego popularność w wyszukiwarkach chciałbym przebić?
  • Czy mam dokładnie określoną grupę docelową dla mojej witryny?
  • Na których frazach konkretnie chciałbym się skupić?
  • Czy jestem w stanie samodzielnie wprowadzić zalecane zmiany?
  • Czy treści na stronę będą tworzone w mojej firmie czy to praca dla agencji?
  • Jaki budżet jestem w stanie przeznaczyć na comiesięczne działania pozycjonerskie?

Warto również poinformować naszych przyszłych partnerów czy wcześniej były prowadzone jakiekolwiek działania z obszaru SEO. To na pewno ułatwi im stworzenie optymalnego planu dla Twojej firmy.

Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsi specjaliści od SEO i duże pieniądze przeznaczone na pozycjonowanie strony internetowej nie są gwarantem spektakularnego sukcesu. Duże i szybkie wzrosty zasięgu organicznego dotyczą głównie stron z bardzo dużymi błędami w sferze optymalizacji. W przypadkach pozostałych witryn internetowych nie jest to już takie proste i na zdobycie zaufanie algorytmów wszechmocnego Google potrzeba więcej czas. Może nawet do roku cierpliwej i systematycznej pracy. Dlatego kiedy już wybierzemy firmę, w której ręce złożymy walkę o pozycje naszego internetowego dziecka, dajmy jej trochę czasu. A po powiedzmy półrocznej pracy, można przysiąść i rozliczyć ją z efektów podjętych przez nią działań.