Zmiany na obwodnicy północnej - nowa organizacja ruchu przy skrzyżowaniu z Partyzancką

W czwartek kierowcy w Opolu obudzą się przy nowym gąszczu znaków i objazdów. Prace przy budowie węzła komunikacyjnego przy obwodnicy północnej zmieniają sposób przejazdu przez skrzyżowanie, a najbardziej odczuwalna będzie zmiana dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Partyzanckiej.
- Organizacja ruchu przy obwodnicy północnej
- Jak zmiany wpłyną na kierowców w Opolu
Organizacja ruchu przy obwodnicy północnej
Od 09.10.2025 r. w związku z inwestycją „Budowa węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu obwodnicy północnej DK nr 94/46 z ul. Partyzancką DW nr 459” wprowadzony zostanie kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu obwodnicy północnej z ul. Partyzancką. Na przygotowanych schematach widać, że zmiany dotyczą wszystkich kierunków, ale najbardziej wyraźne są dla ruchu od strony tej ulicy.
Z kierunku ul. Partyzanckiej dla większości pojazdów wprowadzono nakaz skrętu w prawo i poprowadzono objazd przez Węzeł Sobieskiego (Czarnowąsy), gdzie kierowcy mają obowiązek zawrócić, by dalej kontynuować trasę w kierunku Sławic lub w stronę Wrocławia. Wyjątek stanowią autobusy miejskie — one zachowują przejazd zgodnie z dotychczasowym przebiegiem.
Przejazd w stronę Sławic jest także możliwy od strony obwodnicy piastowskiej, zgodnie z oznaczonymi schematami. Ruch od strony Sławic pozostaje bez zmian; podobnie z kierunku Dąbrowy dopuszczalna jest jazda w kierunku Sławic i Partyzanckiej, ale wyjazd w stronę Bytomia poprowadzono nowo budowaną łącznicą SE obok sklepu Makro.
Kierowcy dojeżdżający od strony Bytomia zostaną skierowani na nową łącznicę SE, przez którą prowadzony jest nowy wlot na rondo. Zmiana ta ma usprawnić przejazd w każdym z podstawowych kierunków: do Sławic, do ul. Partyzanckiej i w kierunku Bytomia.
Jak zmiany wpłyną na kierowców w Opolu
Dla codziennych dojazdów oznacza to inne punkty decyzyjne przy rondzie i więcej kilometrów na krótkich odcinkach — zwłaszcza dla tych, którzy dotąd jechali prosto z ul. Partyzanckiej. Objazd przez Węzeł Sobieskiego wymusza zawracanie, co może wydłużyć czas dojazdu na trasach w stronę Sławic lub w kierunku Wrocławia. Z kolei przesunięcie ruchu na nową łącznicę SE obok Makro ma odciążyć dotychczasowy wylot z ronda i uporządkować przepływ pojazdów z kierunku Bytomia.
Miasto i wykonawca inwestycji zamieścili schematy organizacji ruchu, które warto przejrzeć przed wyruszeniem w trasę — szczególnie jeśli codzienna trasa przebiega przez to skrzyżowanie. Zmiany są tymczasowe i wynikają z prac przy węźle komunikacyjnym, lecz kierowcy powinni spodziewać się ich utrzymania przez kolejne etapy budowy.
na podstawie: MZD Opole.
Autor: krystian