Brzeska mieszkanka straciła ponad 10 000 zł przez oszustwo telefoniczne
W Brzegu doszło do niebezpiecznego oszustwa, w wyniku którego jedna z mieszkanek straciła ponad 10 000 złotych. Jak do tego doszło? Oszust podający się za pracownika banku zmanipulował kobietę, wykorzystując jej obawy o bezpieczeństwo oszczędności. To ostrzeżenie dla wszystkich mieszkańców!

Brzeg na celowniku oszustów. Jak nie dać się nabrać?

Ostatnie dni przyniosły smutną wiadomość dla mieszkańców Brzegu. 41-letnia kobieta padła ofiarą oszustwa, które miało miejsce przez telefon. Mężczyzna, który zadzwonił, twierdził, że jest pracownikiem banku i informował ją o rzekomym zagrożeniu jej oszczędności. Zasugerował, że ktoś uzyskał dostęp do jej konta i zaciągnął kredyt na jej nazwisko.

W obawie o swoje finanse, kobieta postanowiła działać szybko. Po wybraniu swoich oszczędności, przelała je na konto wskazane przez oszusta. Niestety, okazało się to fatalnym błędem. Policja apeluje o rozwagę i przypomina, że w takich sytuacjach należy zawsze skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów kontaktowych.

Jak uchronić się przed oszustwami? Sprawdź nasze porady!

Aby uniknąć podobnych sytuacji, warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Przede wszystkim nigdy nie należy ufać osobom dzwoniącym z informacjami o zagrożeniu finansowym. W przypadku podejrzanych telefonów najlepiej jest natychmiast rozłączyć się i samodzielnie skontaktować z bankiem.

Nie dajmy się ponieść emocjom ani presji czasu! Pamiętajmy, aby korzystać tylko z numerów telefonicznych zamieszczonych na oficjalnych stronach instytucji finansowych. Tylko w ten sposób możemy zabezpieczyć swoje pieniądze i uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.

„W takich sytuacjach najlepszym sposobem jest rozłączenie się i samodzielne wybranie numeru do swojego banku”

Źródło: Policja Opole