Dobre maniery na spotkaniu biznesowym

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Jeśli będzie niekorzystne, trudno będzie wszystko odkręcić, więc postarajmy się- zróbmy wszystko- żeby było ono jak najkorzystniejsze.

Porady biznesowe dotyczące spotkania biznesowego i tego, jak się na nim zachować, są bardzo cenne i mogą sprawić, że unikniemy konkretnej wpadki. Jak należy się zachować, by nasi rozmówcy odebrali nas pozytywnie i zauważyli, że jesteśmy profesjonalistami?

Pamiętajmy o odpowiednim ubiorze. Najlepiej jest ubrać się elegancko, bo nasz rozmówca prawdopodobnie też będzie tak ubrany. Jeśli przyjdziemy na spotkanie w nieodpowiednim ubiorze, możemy urazić drugą stronę. Jest to bowiem oznaka braku szacunku i nie może być tolerowana.

Ważne jest także powitanie. Musi być ono oczywiście dostosowane do rangi naszego rozmówcy. Jeśli spotkanie odbywa się z pracownikami, którzy są równi rangą, mogą podać sobie rękę od razu, bez różnicy, kto będzie pierwszy, jednak jeżeli dojdzie do spotkania z szefostwem, zawsze trzeba poczekać, aż wyższa rangą osoba wyciągnie do nas rękę. Przedstawianie osób również wymaga doprecyzowania, bo nie możemy zacząć rozmowy bez zapoznania towarzystwa z osobami, których nie znają.

Spóźnienia nie są tolerowane i musimy sobie od razu o ty jasno powiedzieć. Jest to kolejna oznaka lekceważenia naszego biznesowego partnera i musimy zrobić absolutnie wszystko, by zjawić się na czas. Lepiej być kilka chwil za wcześnie, niż chociaż odrobinę się spóźnić. Szanujmy swój czas, a będzie nam żyło się łatwiej.