Pozycjonowanie stron www jest obecnie nieodłącznym elementem prowadzenia strony internetowej. To dzięki niemu serwis ma szansę zaistnieć wśród konkurencyjnych witryn o podobnej tematyce, wyróżniając się dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwarce internetowej. Co jednak kryje się za tym tajemniczym procesem, realizowanym przez agencje SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych – audyt SEO
Pozycjonowanie stron www to bardzo złożony proces, wymagający intensywnej pracy nad daną witryną oraz jej sytuacją w sieci. Algorytm Google przy ocenianiu każdej strony bierze pod uwagę bardzo dużą liczbę czynników, które mają wpływ na późniejsze miejsce witryny w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Zadaniem specjalistów SEO jest dopracowanie strony w taki sposób, by odpowiadała wymaganiom wyszukiwarki i tym samym zyskała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Aby zaplanować takie działanie, należy dokładnie zbadać stronę – poznać jej historię oraz mocne i słabe strony. W tym celu agencja SEO wykonuje audyt SEO, podczas którego wnikliwie analizuje daną witrynę pod różnymi kątami. W efekcie dowiaduje się, które aspekty wymagają poprawy, i na tej podstawie tworzy indywidualną strategię, która najlepiej sprawdzi się w danym przypadku. Dobre agencje SEO oferują audyt również za darmo, jako podstawę wyceny swoich usług – warto skorzystać z takiej opcji.
Skuteczne pozycjonowanie, czyli optymalizacja stron internetowych i link building
Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na dwie główne dziedziny:
- optymalizację strony internetowej,
- link building.
Optymalizacja strony internetowej oznacza pracę na stronie w celu przystosowania jej pod SEO. Zawiera wszystkie prace, jakie są wykonywane na witrynie, aby spełniała wymagania stawiane przez wyszukiwarkę Google – dzięki temu będzie lepiej oceniana przez jej algorytm i znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. W ramach optymalizacji znajduje się między innymi SEO copywriting, poprawa kodu strony, przyspieszenie czasu jej ładowania się użytkownikowi czy wybór odpowiednich słów kluczowych, z którymi ma być powiązana.
Link building natomiast oznacza budowanie profilu linków dla danej witryny. Podczas oceny strony, algorytm Google bierze pod uwagę także linki przychodzące, które do niej kierują, przy czym ważna jest nie tylko ich liczba, ale przede wszystkim – jakość. Do serwisu powinny linkować wyłącznie zaufane, bezpieczne strony o czystej historii. Zadaniem specjalisty SEO jest rozbudowywanie profilu linków oraz pilnowanie, by znalazły się w nim wyłącznie odnośniki wysokiej jakości.
Marketing internetowy
Agencje SEO proponują także bardzo często marketing internetowy – reklama w Internecie jest doskonałym sposobem na zwiększenie widoczności swojej marki wśród jej odbiorców. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu Google Ads, czyli głównie popularne linki sponsorowane. Są to odnośniki do strony, które pojawiają się w wyszukiwarce ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania na daną frazę, dzięki czemu użytkownik widzi je jako pierwsze. Taka forma reklamy jest bardzo korzystna, ponieważ rozlicza się ją za kliknięcia, a więc wyłącznie wtedy, kiedy jest skuteczna.
Pozycjonowanie stron www w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku czy Toruniu to usługa dla każdej firmy – można zdecydować się na rozreklamowanie swojej marki na cały kraj, lub wyłącznie w swoim regionie, decydując się na pozycjonowanie lokalne. Zdecydowanie jest to rozwiązanie godne uwagi, które pozwoli każdej stronie zyskać spory ruch nowych użytkowników.