UM Opole: E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty wysoka ...

2 min czytania

!http://pup.blonie.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=275496

Tytuł projektuE-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej
Nr umowy o dofinansowaniaPOWR.02.18.00-00-0023/17
**Data podpisania umowy
o dofinansowanie**18 grudnia 2017 r.
FunduszEuropejski Fundusz Społeczny
ProgramProgram Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
Beneficjent Lider projektuGmina Lublin
Partnerzy projektuMiasto Opole, Miasto Słupsk, Gmina Gierałtowice, Gmina Siemianowice Śląskie
Wartość projektu ogółem1 723 152,00 zł (Miasto Opole 352 325,00 zł)
Wartość wydatków kwalifikowalnych1 723 152,00 zł (Miasto Opole 352 325,00 zł)
Wartość dofinansowania1 452 272,00 zł (**Miasto Opole ** 296 939,51 zł)
Wartość wkładu własnego270 880,00 zł (Miasto Opole 55 385,49 zł)
Okres realizacji projektu01.12.2017r. 30.09.2019 r.

Miasto Opole, jako jeden z partnerów realizuje projekt, którego celem jest poprawa efektywności i dostępności e-usług administracyjnych oraz jakości obsługi klienta w obszarze podatków, opłat oraz zarządzania nieruchomościami.

W ramach projektu zostaną wdrożone, zintegrowane i rozbudowane zaawansowane systemy ICT oraz przeprowadzone zostaną szkolenia doskonalące kompetencje kadr.

Projekt skierowany jest do 356 pracowników samorządowych 5 jednostek samorządu terytorialnego (tj. Gminy Lublin, Miasta Opola, Miasta Słupsk, Gminy Siemianowice Śląskie, Gminy Gierałtowice).

Główne działania zaplanowane w projekcie:

  • Elektronizacja procesu obsługi podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami;
  • Opracowanie/aktualizacja planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
  • Doskonalenie kompetencji kadr (szkolenia) w obszarach istotnych dla efektywności usług

w zakresie:

  • podatków i opłat lokalnych;
  • zarządzania nieruchomościami.

Projekt przyczyni się do podniesienia jakości oraz monitorowania procesu świadczenia usług administracyjnychpoprzez m.in. :

  • oszczędność czasu, kapitału,
  • wzrost funkcjonalności świadczonych usług,
  • zwiększenie zakresu informacji, przejrzystości procedur administracyjnych,
  • eliminację błędów (poprawnie zaprogramowany system działa według wprowadzonych algorytmów),
  • poprawę dostępności (urząd czynny” 24h/ dobę przez 7 dni w tygodniu),
  • integrację zasobów internetowych (ONE STOP SHOP),
  • wzrost wiedzy przez pracowników samorządowych i nabycie przez nich praktycznych kompetencji związanych z obszarem nieruchomości, podatków, ICT, obsługi klienta.

opole.pl/e-rozrachunki-e-podatki-e-oplaty-wysoka-jakosc-uslug-kompetencje-i-elektronizacja-administracji-samorzadowej/

Autor: krystian