E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty - wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej

http://pup.blonie.ibip.pl/public/get_file_contents.php?id=275496

Tytuł projektu E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty – wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej
Nr umowy o dofinansowania POWR.02.18.00-00-0023/17
Data podpisania umowy
o dofinansowanie
18 grudnia 2017 r.
Fundusz Europejski Fundusz Społeczny
Program Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
Beneficjent – Lider projektu Gmina Lublin
Partnerzy projektu Miasto Opole, Miasto Słupsk, Gmina Gierałtowice, Gmina Siemianowice Śląskie
Wartość projektu ogółem 1 723 152,00 zł (Miasto Opole – 352 325,00 zł)
Wartość wydatków kwalifikowalnych 1 723 152,00 zł (Miasto Opole – 352 325,00 zł)
Wartość dofinansowania 1 452 272,00 zł (Miasto Opole – 296 939,51 zł)
Wartość wkładu własnego 270 880,00 zł (Miasto Opole – 55 385,49 zł)
Okres realizacji projektu 01.12.2017r. – 30.09.2019 r.

Miasto Opole, jako jeden z partnerów realizuje projekt, którego celem jest poprawa efektywności i dostępności e-usług administracyjnych oraz jakości obsługi klienta w obszarze podatków, opłat oraz zarządzania nieruchomościami.

W ramach projektu zostaną wdrożone, zintegrowane i rozbudowane zaawansowane systemy ICT oraz przeprowadzone zostaną szkolenia doskonalące kompetencje kadr.

Projekt skierowany jest do 356 pracowników samorządowych 5 jednostek samorządu terytorialnego (tj. Gminy Lublin, Miasta Opola, Miasta Słupsk, Gminy Siemianowice Śląskie, Gminy Gierałtowice).

Główne działania zaplanowane w projekcie:

  • Elektronizacja procesu obsługi podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami;
  • Opracowanie/aktualizacja planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
  • Doskonalenie kompetencji kadr (szkolenia) w obszarach istotnych dla efektywności usług
    w zakresie:
  • podatków i opłat lokalnych;
  • zarządzania nieruchomościami.

Projekt przyczyni się do podniesienia jakości oraz monitorowania procesu świadczenia usług administracyjnych poprzez m.in. :

  • oszczędność czasu, kapitału,
  • wzrost funkcjonalności świadczonych usług,
  • zwiększenie zakresu informacji, przejrzystości procedur administracyjnych,
  • eliminację błędów (poprawnie zaprogramowany system działa według wprowadzonych algorytmów),
  • poprawę dostępności (urząd „czynny” 24h/ dobę przez 7 dni w tygodniu),
  • integrację zasobów internetowych (ONE STOP SHOP),
  • wzrost wiedzy przez pracowników samorządowych i nabycie przez nich praktycznych kompetencji związanych z obszarem nieruchomości, podatków, ICT, obsługi klienta.