
Tytuł projektu | E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty – wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej |
Nr umowy o dofinansowania | POWR.02.18.00-00-0023/17 |
Data podpisania umowy o dofinansowanie | 18 grudnia 2017 r. |
Fundusz | Europejski Fundusz Społeczny |
Program | Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) |
Beneficjent – Lider projektu | Gmina Lublin |
Partnerzy projektu | Miasto Opole, Miasto Słupsk, Gmina Gierałtowice, Gmina Siemianowice Śląskie |
Wartość projektu ogółem | 1 723 152,00 zł (Miasto Opole – 352 325,00 zł) |
Wartość wydatków kwalifikowalnych | 1 723 152,00 zł (Miasto Opole – 352 325,00 zł) |
Wartość dofinansowania | 1 452 272,00 zł (Miasto Opole – 296 939,51 zł) |
Wartość wkładu własnego | 270 880,00 zł (Miasto Opole – 55 385,49 zł) |
Okres realizacji projektu | 01.12.2017r. – 30.09.2019 r. |
Miasto Opole, jako jeden z partnerów realizuje projekt, którego celem jest poprawa efektywności i dostępności e-usług administracyjnych oraz jakości obsługi klienta w obszarze podatków, opłat oraz zarządzania nieruchomościami.
W ramach projektu zostaną wdrożone, zintegrowane i rozbudowane zaawansowane systemy ICT oraz przeprowadzone zostaną szkolenia doskonalące kompetencje kadr.
Projekt skierowany jest do 356 pracowników samorządowych 5 jednostek samorządu terytorialnego (tj. Gminy Lublin, Miasta Opola, Miasta Słupsk, Gminy Siemianowice Śląskie, Gminy Gierałtowice).
Główne działania zaplanowane w projekcie:
- Elektronizacja procesu obsługi podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami;
- Opracowanie/aktualizacja planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
- Doskonalenie kompetencji kadr (szkolenia) w obszarach istotnych dla efektywności usług
w zakresie: - podatków i opłat lokalnych;
- zarządzania nieruchomościami.
Projekt przyczyni się do podniesienia jakości oraz monitorowania procesu świadczenia usług administracyjnych poprzez m.in. :
- oszczędność czasu, kapitału,
- wzrost funkcjonalności świadczonych usług,
- zwiększenie zakresu informacji, przejrzystości procedur administracyjnych,
- eliminację błędów (poprawnie zaprogramowany system działa według wprowadzonych algorytmów),
- poprawę dostępności (urząd „czynny” 24h/ dobę przez 7 dni w tygodniu),
- integrację zasobów internetowych (ONE STOP SHOP),
- wzrost wiedzy przez pracowników samorządowych i nabycie przez nich praktycznych kompetencji związanych z obszarem nieruchomości, podatków, ICT, obsługi klienta.