
Podczas sesji Rady Miasta Opola w dniu 30 listopada 2017, radni podjęli uchwałę w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Opola z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi pomiotami na 2018 rok.
Uchwała została podjęta jednogłośnie głosami 24 radnych.
Program jest podstawowym dokumentem, który określa kierunki współpracy, formy, priorytetowe zadania i wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych.
Dokument był tworzony we współpracy poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta Opola, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz Opolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Wśród istotnych zapisów pojawia się konkurs na wkłady własne dla organizacji, co daje możliwość wykazywania finansowego wkładu w projekty zgłaszane do innych źródeł finansowania. Często taki wkład jest obowiązkowy a niestety jest on najtrudniejszy do wykazania przez stowarzyszenia i fundacje. To ogromne wsparcie dla organizacji z Opola.
Z pewnością organizacje ucieszy wiadomość, że pozostaje również konkurs na wsparcia dla organizacji pozarządowych, który w 2017 roku spotkał się z bardzo dobrą oceną środowiska i trafiał w realne potrzeby organizacji.
Co ważne, zwiększa się liczba zadań wieloletnich. Współpraca opiera się na dwóch filarach: finansowym i pozafinansowym. Rok rocznie zwiększają się środki finansowych na realizację programu.
Podziękowania nalezą się wszystkim którzy, brali udział w opracowanie programu. Dziękujemy za opinie i głosy w toku konsultacji. Dziękujemy również za pytania i troskę radnych o wysoki poziom tejże współpracy! Na podstawie tego programu pierwsze konkursy będą mogły być ogłaszane jeszcze w grudniu.
Zapraszamy do analizy programu