Mieszkanka Brzegu straciła 8 000 zł po podaniu kodu autoryzacyjnego oszustowi

Policjanci przyjęli zgłoszenie o utracie 8 000 zł po sprzedaży ubrań online. Kobieta podała telefonicznie kod autoryzacyjny po wejściu w fałszywy link.
- Zgłoszenie w Brzegu i przebieg oszustwa
- Działania policji i zalecenia dotyczące płatności elektronicznych
Zgłoszenie w Brzegu i przebieg oszustwa
Do Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosiła się 43‑letnia mieszkanka miasta, która wystawiła ubrania na jednym z portali sprzedażowych. Po opublikowaniu ogłoszenia otrzymała wiadomość, że jej adres e‑mail nie jest przypisany do konta. W trakcie rozmowy podała swój adres, a następnie kliknęła w przesłany link. Strona przekierowała ją na rzekomą stronę banku. Telefonicznie skontaktował się mężczyzna podający się za administratora portalu i instruował kolejne czynności. Kobieta zalogowała się do bankowości internetowej i przekazała rozmówcy kod autoryzacyjny. Później ustaliła, że w ten sposób aktywowała aplikację bankową na obcym urządzeniu i straciła 8 000 zł.
Działania policji i zalecenia dotyczące płatności elektronicznych
Policja apeluje o ostrożność przy transakcjach internetowych i nieudostępnianie danych finansowych osobom nieznanym. Funkcjonariusze przypominają, by nie podawać kodów zabezpieczających ani danych do logowania i unikać klikania w nieznane linki otrzymane w mailach. Komenda Powiatowa Policji w Brzegu prowadzi czynności wyjaśniające w sprawie. KWP w Opolu przygotowała też komunikat dotyczący bezpieczeństwa płatności, który wskazuje praktyki ograniczające ryzyko przejęcia kont bankowych.
na podstawie: KWP Opole.
Autor: krystian