Podczas sprawdzania, czy słowa kluczowe, które wybrałeś podczas burzy mózgów są warte uwagi, musisz zwrócić uwagę na dwa czynniki: objętość wyszukiwania i trudność słowa kluczowego.
Liczba wyszukiwań mówi nam, ile razy to konkretne zapytanie jest wyszukiwane miesięcznie w sposób, w jaki je sformułowałeś. Niektóre narzędzia mogą również pokazać wynki w różnych krajach lub regionach. Im większa liczba wyszukiwań, tym częściej to hasło jest wyświetlane w Google. Oznacza to, że będziesz miał ekspozycję na większy ruch wyszukiwania, może to prowadzić do większego ruchu na Twojej stronie. Dane pokazują, że 0,16% najpopularniejszych słów kluczowych prowadzi do 60,67% wszystkich wyszukiwań. Sprawdź najlepsze pozycjonowanie Bydgoszcz
Nie przejmuj się jednak, jeśli liczba wyszukiwań wydaje się niska - nadal może generować leady, jeśli dostarczasz wartość i kierujesz swoją ofertę do niszy.
Wynik trudności słowa kluczowego odnosi się do tego, jak trudno byłoby uplasować się w rankingu dla tego hasła. Jest on podawany w procentach od 1 do 100, gdzie 1% to bardzo łatwo, a 100% to bardzo trudno. Jest to uzależnione od tego, ile wyników jest już dostępnych, a także od tego, jakiego są one kalibru (strony o wysokim autorytecie domeny są trudniejsze w rywalizacji z nimi).
Jeśli wielkość wyszukiwania ma bardzo wysoką trudność słowa kluczowego, jest mało prawdopodobne, że będziesz w stanie uplasować się na pierwszych kilku stronach Google. Ze względu na to, że zdecydowana większość ruchu klika na pierwszej stronie wyników i spada po niej, kluczowe jest osiągnięcie wysokiego miejsca. Niższa trudność słowa kluczowego oznacza, że masz większe szanse na uplasowanie się na tej pierwszej stronie.
Musisz zrównoważyć rozsądny wolumen i niski poziom trudności słowa kluczowego. Używając tej teorii w badaniach słów kluczowych, powinieneś być w stanie zidentyfikować słowa i frazy, które przynoszą wystarczające zainteresowanie, a jednocześnie pozwalają na uzyskanie dobrej pozycji, co powinno zmaksymalizować potencjał ruchu.