Search Engine Marketing to dziedzina niemal tak stara jak sam internet, właśnie dlatego jej oblicze na przestrzeni lat ulega gwałtownym zmianom. Z roku na rok a niekiedy nawet z miesiąca na miesiąc kształtują się dziesiątki nowych metod na to jak najszybciej dostać się na szczyt rankingu Google. Dziś w krótkim artykule postaramy się z pomocą fachowców przedstawić dwie najważniejsze strategie na wygranie batalii o miejsce w SERPach.
Zamiast celować w TOP 1 zastanów się nad korzyściami z pozycji zerowej!
Rozpatrując najlepsze obecnie sposoby na pozycjonowanie strony musimy zacząć od zwrócenia uwagi na pozycję zerową w wynikach wyszukiwania. Jest to swego rodzaju bezpośrednia odpowiedź (direct answer) Google na zapytanie użytkownika, która wyświetla się w postaci cytatu z danej WWW tuż ponad innymi organicznymi wynikami z SERP. Dzięki prezentacji w formie featured snippet internauta nie musi już klikać w żaden z linków – informacje, jakich potrzebuje dostaje bezpośrednio pod zapytaniem.
Tego rodzaju zero click searches stają się doskonałym narzędziem do budowania widoczności i rozpoznawalności marki i chociaż zdaniem niektórych negatywnie wpływają na frekwencję na stronie, nie można pominąć aspektu utrwalania w oczach potencjalnych klientów naszej ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności. Jeżeli natomiast do osiągnięcia pozycji zero zatrudnimy agencję z odpowiednim doświadczeniem, taką jak chociażby afterweb.pl, przekonamy się, że praca zespołu redaktorów i copywriterów może zaowocować tekstami skrojonymi tak, iż nawet odpowiedzi direct answer zadziałają na naszą korzyść przyciągając odbiorców na stronę.
Dostosuj treści i frazy kluczowe do wyszukiwań głosowych
Voice Search to opcja, z której coraz chętniej korzystają internauci w każdej grupie wiekowej. Wedle badań każdego dnia około połowa użytkowników sieci zdaje się na wyszukiwanie z pomocą głosu przynajmniej raz dziennie. Asystent Google, appleowska Siri oraz Alexa od Amazon mają zatem pełne ręce roboty. Przy okazji takiej zmiany przyzwyczajeń konsumentów odbywa się też zwiększenie nacisku na odpowiednie dopasowanie słów kluczowych – tak ważnych w każdym pozycjonowaniu.
Dziś obserwujemy przede wszystkim proces dostrajania się do mówionych zapytań, które, po pierwsze, są znacznie dłuższe niż te wstukiwane z klawiatury a, po drugie, niosą z sobą większą dozę potoczności. Biorąc pod uwagę, że wyszukiwanie głosowe może w miarę rozwoju technologii zostać przekształcone w głosowe zakupy po prostu nie możemy traktować tego tematu po macoszemu. Na szczęście także i w tej dziedzinie na szczyt pomogą nam wspiąć się specjaliści z agencji interaktywnych – warto już dziś wybrać sprawdzoną markę, która pomoże nam nie tylko dostać się na czoło wyników, ale także pozwoli nam tam zostać na długi czas!