Jak korzystać z Google Analytics w swojej witrynie internetowej

Google Analytics to darmowe narzędzie do analizy witryn internetowych, które mierzy interakcje użytkowników z Twoją witryną i pomaga zrozumieć, w jaki sposób trafiają oni do Twojej witryny, jak się po niej poruszają i jakie części witryny są dla nich najbardziej atrakcyjne. Dzięki niemu jesteśmy też wstanie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Za pomocą Google Analytics możesz mierzyć ruch na stronie, zaangażowanie użytkowników, wydajność i wiele więcej. Jest to doskonałe narzędzie dla webmasterów i marketerów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tym, kim są ich użytkownicy, co lubią na stronie, skąd pochodzą oraz poznać inne przydatne informacje.

Śledzenie zachowań użytkowników

Musisz wiedzieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, zanim będziesz mógł zrobić cokolwiek, by ją ulepszyć, a co za tym idzie, lepiej pozycjonować. Najlepszym sposobem na to jest śledzenie zachowań użytkowników za pomocą zdarzeń w Google Analytics. Śledząc zachowania użytkowników, możesz zobaczyć, ile osób odwiedza Twoją witrynę, jak długo w niej przebywają, jakie strony przeglądają i w co klikają. Dowiesz się również, czy odwiedzający są nowi czy powtarzający się oraz skąd pochodzą. Zdarzenia służą do śledzenia zachowań użytkowników. Na przykład:

  • Załóżmy, że chcesz śledzić stronę, na której użytkownik wpisuje swój adres e-mail, aby otrzymać kurs e-mailowy.

  • Możesz utworzyć zdarzenie dla tej strony i nazwać je "Strona zapisu na kurs e-mailowy".

  • Gdy to zrobisz, będziesz mógł śledzić to zdarzenie w Google Analytics i zobaczyć dokładnie, ile osób przekonwertowało na tej stronie na otrzymanie kursu e-mailowego.

  • To da Ci cenny wgląd w to, czego oczekują Twoi użytkownicy i w jaki sposób chcą to otrzymać.

Mierz zaangażowanie i współczynnik odrzuceń

Zaangażowanie to liczba osób klikających na Twojej stronie, ich średni czas na stronie oraz współczynnik odrzuceń. Współczynnik odrzuceń to liczba osób opuszczających witrynę bez konwersji po pobycie na niej przez 30 sekund lub krócej. Zaangażowanie i współczynnik odrzuceń można mierzyć, tworząc lejek w Google Analytics. Lejek jest wizualizacją procesu konwersji. Każdy biznes jest inny, dlatego nie ma standardowych szablonów do wykorzystania w lejkach. Możesz stworzyć swój lejek w oparciu o proces konwersji, który chcesz śledzić od momentu, gdy odwiedzający wejdą na Twoją stronę, aż do momentu, gdy dokonają zakupu lub zapiszą się na Twoją listę e-mailową. Google Analytics daje wiele możliwości, dlatego warto poświęcić mu więcej uwagi.