Na przełomie ostatnich lat można zaobserwować spory przyrost handlu w sieci. Przedsiębiorcy zauważyli, że wirtualna rzeczywistość pozytywnie wpływa na biznes i każdy, chcąc zarobić jak najwięcej, decyduje się na przeniesienie tam swojej działalności.
Trzeba pamiętać jednak, że usługi związane z utrzymaniem internetowego sklepu również mają swoją cenę. Z tego względu powinno się mierzyć siły na zamiary i przed rozpoczęciem działania zastanowić się, w co zainwestować, a na czym zaoszczędzić.
Stworzenie strony internetowej
Podstawowe szablony możemy kupić już za kwotę 300-1000zł.
Chcąc jednak indywidualny szablon swojego sklepu internetowego musimy się liczyć z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych. Warto jednak zadbać o wygląd strony, jej jakość i przejrzystość, gdyż znacznie wpływa to na jej odbiór przez potencjalnego klienta.
W drugiej kolejności, konieczne jest określenie hostingu strony, czyli usługi, dzięki której witryna będzie cały czas dostępna w internecie. Istnieje wiele rodzajów hostingu począwszy od współdzielonego, przez VPS, aż do tego na wyłączność. Dla małych przedsiębiorstw zaleca się drugą opcję, która łączy ze sobą możliwie wysoki stopień bezpieczeństwa oraz niską cenę (do 500zł rocznie).
Aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu stron internetowych, warto zajrzeć do artykułu przygotowanego przez agencję DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/koszt-strony-internetowej-ile-kosztuje-stworzenie-strony-www
Dodatkowe płatności
Strona internetowa tak samo jak wszystko wymaga regularnego opłacania. Mając na celu posiadanie działalności w formie tylko i wyłącznie sklepu internetowego, również musimy odprowadzać podatek od posiadania firmy. Podatek ten w zależności od czasu powstania działalności sięga od 300 do 1500zł miesięcznie.
Oprócz tego konieczne jest stworzenie regulaminu sklepu. W tym wypadku będziemy musieli wydać jednorazowo kilkaset złotych. Regularnie natomiast, odprowadzane muszą zostać koszty księgowości (około 200zł miesięcznie).
Promowanie witryny
W momencie, gdy budżet firmy jest wystarczający, warto skorzystać z usług pozycjonowania stron. Agencje SEO posiadają strategię złożoną z wielu procesów, dzięki którym Twoja firma może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Jeżeli jednak prowadzisz działalność lokalnie, a strona internetowa ma na celu zachęcić klientów z Twojego miasta do skorzystania z oferty, możesz wybrać usługi promowania lokalnego. Po wykonaniu przez agencję takich czynności jak budowa linków na serwisach związanych z określonym miastem można spodziewać się sporych efektów. Przykładowo, gdy posiadasz firmę związaną z usługami SEO to podczas wpisywania w wyszukiwarkę pozycjonowanie stron Opole Twoja lokata na liście wyszukiwania znacznie się poprawi.
Odnośnie ceny takich usług, jej zakres jest ogromny. W dużej mierze wpływ ma na to branża, którą się zajmujesz, wygląd i jakość wykonania strony internetowej oraz pakiet usług, którym jesteś zainteresowany.