Wyobraźmy sobie sytuację – mamy firmę i po raz pierwszy wchodzimy w świat internetu z naszym przedsiębiorstwem. Co powinniśmy zrobić najpierw? Gdzie się zareklamować i w jaki sposób na początek pomóc firmie zaistnieć w internecie?
Reklama na stronach branżowych
Warto na początek wyjść z ofertą firmy do miejsc, gdzie znajdziemy osoby zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami. Takimi miejscami mogą być strony takie jak na przykład branżowy katalog firm, branżowe strony internetowe, blogi i fora dyskusyjne traktujące o konkretnej tematyce. W ten sposób firma będzie w stanie łatwiej zdobyć klientów autentycznie zainteresowanych wybranymi produktami i usługami.
Założenie strony internetowej
Strona internetowa przedsiębiorstwa to podstawa. Dlatego tak ważne jest to, aby na początku promowania firmy w internecie zacząć budować odpowiednie zaplecze związane z budowaniem własnej marki i wiarygodności przedsiębiorstwa. Na stronach www można z łatwością zamieścić dowolną ilość informacji, łącznie z całą, rozległą ofertą produktową lub usługową. Strona www to również umożliwienie bezpośredniego kontaktu za pośrednictwem e-maili, telefonu, Skype lub czatu. Najważniejszą funkcją witryny firmowej jest natomiast to, że jest ona dostępna 24 godziny na dobę pod zawsze tym samym adresem www. W ten sposób można kierować zainteresowanych ofertą pod jedno, konkretne miejsce w internecie.
Serwisy społecznościowe
Facebook, Youtube, LinkedIn, Twitter i wiele innych – to tylko przykłady serwisów społecznościowych na których warto już na samym początku założyć konto i zarezerwować nazwę firmy. Nawet jeśli w danym momencie firma nie zamierza reklamować się na tego typu portalach, będzie to doskonały sposób, aby dużo wcześniej posiadać oficjalne konta na serwisach, które są obecnie niezwykle popularne wśród internautów. Z czasem można rozbudowywać profile firmowe i nawiązywać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami właśnie za pomocą tego typu kanałów.