Coraz więcej ludzi decyduje się na popularne franczyzy. Są to głównie osoby, które pragną założyć swoją pierwszą działalność gospodarczą, ale również takie, które już posiadają własny biznes, jednakże chcą spróbować swoich sił w innej branży. Ta spora popularność wynika między innymi z tego, że takie rozwiązanie postrzegane jest jako bezpieczne oraz sprowadzające do minimum możliwość niepowodzenia. Na jakie jednak konkretnie franczyzy decyduje się znaczna większość zainteresowanych osób?
Żabka Polska
Ciężko zaprzeczyć, że jest to jeden z najbardziej rozpoznawanych sklepów w Polsce. W dużych miastach znajduje się on praktycznie na każdej ulicy, aczkolwiek w tych mniejszych także pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw, które korzystają z nazwy wspomnianej marki. Można w nim kupić produkty spożywcze, alkohole oraz robione na miejscu jedzenie typu fast-food, w tym niezwykle popularne hot-dogi. Odpowiada on na podstawowe ludzkie potrzeby, które muszą być zaspokojone. Sprawia to, że tego typu działalność zawsze będzie przyciągała do siebie klientów i generowała zyski. Jest także placówką pocztową - może więc być otwarta we wszystkie niedziele. Łatwo również zacząć całe przedsięwzięcie, ponieważ wkład własny, jaki należy przekazać firmie, to tylko 5 tysięcy. Dostaje się w zamian między innymi: w pełni wyposażony sklep, możliwość posługiwania się nazwą popularnej marki, a przy tym bieżące wsparcie, jeżeli jest potrzebne. To zdecydowanie jedna z najciekawszych franczyz, na jakie można się zdecydować.
Carrefour Express
Mowa tutaj o prowadzeniu sklepu, w którym sprzedaje się alkohol oraz produkty spożywcze. Ciekawe jest to, że ma się w tym przypadku do wyboru więcej niż jedną opcję, uzależnioną głównie od metrażu lokalu, jakim się dysponuje. Ogromny plus stanowi możliwość posługiwania się nazwą znanej marki. Nie trzeba także wydawać żadnych środków na reklamę, a i tak jest się niezwykle popularnym wśród klientów. Otrzymuje się również bieżącą pomoc, kiedy pojawiają się nieoczekiwane problemy. W zamian należy uiszczać niewielki procent od swoich przychodów.
Al. Capone Specjaliści od alkoholu
Sklepy monopolowe zawsze będą się cieszyć dużą popularnością wśród klientów. Ich prowadzenie jest także łatwiejsze niż tych spożywczych (np. pracownicy nie muszą posiadać książeczki sanitarno-epidemiologicznej, łatwiej pilnować dat przydatności do spożycia poszczególnych produktów). Skoro jest duży popyt, musi być także podaż. Marka ta oferuje między innymi: działanie pod swoim szyldem, stałe wsparcie oraz pomoc, częste szkolenia, niskie koszty uczestnictwa, a także możliwość otrzymania dodatkowych bonusów. Rozpoczęcie współpracy może być jednak dla niektórych trudne, ponieważ wiąże się z koniecznością posiadania sporego wkładu własnego, który zaczyna się od 150 tysięcy złotych. Nie jest to kwota, jaką dysponuje przeciętny człowiek. Współpraca ze wspomnianą marką jest więc raczej przeznaczona dla osób, które już prowadzą dochodową działalność i chcą spróbować swoich sił w innej branży. Ludzie bez odpowiedniego kapitału mogą oczywiście zdecydować się na wzięcie kredytu, który bezsprzecznie stanie się inwestycją w lepszą przyszłość.