Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Opole

Awaria sprzętu AGD – czym kierować się przy wyborze serwisanta?

Niestety nieuczciwi fachowcy nadal się zdarzają, dlatego awaria sprzętu AGD może przyprawić o ból głowy. Nie każdy, kto podaje się za specjalistę, jest nim naprawdę. Chociaż trudno ocenić na pierwszy rzut oka, czy fachowiec dysponuje odpowiednim doświadczeniem, pewne informacje pomogą zweryfikować, czy warto powierzyć mu pracę. Jak sprawdzić, czy serwisant dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami?

Jak szukać fachowca, aby faktycznie go znaleźć?

W lokalnej prasie figuruje mnóstwo ogłoszeń dotyczących usług naprawy i serwisu sprzętu AGD. Niestety sam nagłówek serwis AGD Opole niewiele mówi o umiejętnościach fachowca. Jeżeli szukasz specjalisty przez ogłoszenia, zwróć uwagę, czy podane są bardziej szczegółowe informacje. Wybieraj te, w których jest mowa o gwarancji na wykonane usługi. Najlepiej, gdyby była podana też strona internetowa stanowiąca jego wizytówkę. W ogóle warto rozejrzeć się w zasobach internetowych. W różnorodnych serwisach znajdziesz opinie o danym fachowcu, a jeśli nie ufasz serwisom z opiniami, więcej dowiesz się w grupach społecznościowych i na forach internetowych. Jeśli wiesz, że ktoś z rodziny lub znajomych korzystał już z podobnych usług, zapytaj, czy jest zadowolony z efektu pracy, a jeżeli odpowie twierdząco, poproś o numer telefonu do tego fachowca. Dobrzy specjaliści są polecani – informacja o ich usługach roznosi się drogą pantoflową.

Cechy profesjonalnego serwisu AGD

Już w czasie rozmowy telefonicznej można się przekonać, czy naprawa zmywarek i innych urządzeń AGD powinna być powierzana właśnie temu serwisantowi. Jeżeli wydaje się to konieczne, można się spytać o wykształcenie i posiadane uprawnienia, a nawet poprosić o ich okazanie podczas wizyty. Odpowiednio wykształcony oraz wykwalifikowany fachowiec zawsze ma wszystkie niezbędne uprawnienia do wykonywanej pracy i udziela gwarancji na wykonane czynności. Przede wszystkim powinien odpowiadać konkretnie na wszelkie pytania i mieć przejrzysty cennik. Jeżeli dysponuje stroną internetową, przed rozmową warto zajrzeć, czy są podane orientacyjne ceny. W trakcie rozmowy powinien określić przynajmniej zakres cenowy danej usługi. Poza tym o profesjonalnym podejściu świadczy wyszczególnienie, co zawiera cena – jaki jest koszt samej pracy i dojazdu, czy też dojazd jest wliczony w cenę. Powinien zaznaczyć, jak wygląda sytuacja, gdy przyjedzie na miejsce, a naprawa okaże się nieopłacalna lub klienci z innych powodów zrezygnują z jego usług – uczciwi fachowcy proszą wówczas o opłacenie kosztu ich dojazdu, a czasem rezygnują nawet z tej opłaty, nie pobierają opłaty za diagnozę. Jeśli naprawa ma być realizowana, ale potrzebna jest wymiana części, już w rozmowie telefonicznej serwisant powinien zaznaczyć, że klient płaci za jego pracę i dodatkowo pokrywa koszt zakupu części. Poszukiwania specjalisty mogą być męczące, dlatego komfortową opcją jest skorzystanie z usług Restart AGD Opole. Serwis skupia specjalistów od sprzętu AGD z całego kraju i współpracuje m.in. z fachowcami z Opola. Nie odpowiada za efekty pracy, ale zapewnia, że każdy z serwisantów wystawia roczną gwarancję na usługi. Przede wszystkim polecani przez serwis specjaliści są wstępnie weryfikowani, co niweluje ryzyko skorzystania z usług kogoś, kto fachowcem sam się nazywa, a w rzeczywistości nie ma odpowiednich kompetencji.

Dlaczego gwarancja na naprawę sprzętu AGD jest ważna?

Gdyby naprawa pralek, zmywarek, kuchenek lub lodówek była pozbawiona gwarancji, na naprawę można by było wydawać pieniądze niemal bez końca. Fachowiec mógłby już nie odebrać telefonu po swoim wyjściu, gdy już wziął pieniądze, albo z premedytacją mógłby wrócić i żądać ponownej opłaty za kolejną naprawę, która mogłaby mieć identyczny skutek jak wcześniejsza. Na możliwość otrzymania gwarancji należy zwracać szczególną uwagę – to zabezpieczenie, że zaraz po wyjściu serwisanta nie zostaniemy nadal z tym samym problemem i nie będziemy musieli wydawać kolejnych pieniędzy na jego rozwiązanie. W ramach gwarancji zapewniana jest zwykle ponowna naprawa tego samego problemu bez ponoszenia ponownych kosztów, z zastrzeżeniem, że konieczne może być jedynie pokrycie zakupu nowej części, która wymaga wymiany.