Opolska Karta Rodziny i Seniora

Opolska Karta Rodziny i Seniora jest jednym z narzędzi w ramach Programu „Opolskie dla Rodziny” realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego. Działa poprzez wprowadzenie powszechnych zniżek w opłatach za usługi publiczne, głównie w instytucjach podległych jednostkom samorządowym, jak również w innych podmiotach publicznych oraz podmiotach prywatnych.

Jeśli mieszkasz na terenie województwa opolskiego i:

  • wychowujesz co najmniej dwoje dzieci w wieku do ukończenia 25 roku życia, jeżeli dziecko kontynuuje naukę;
  • lub wychowujesz jedno dziecko niepełnosprawne bez ograniczeń wiekowych, jeżeli dziecko posiada orzeczenie o niepełnosprawności;
  • lub jesteś rodziną zastępczą lub prowadzisz rodzinny dom dziecka;
  • lub ukończyłaś/eś 60 lat;
  • lub sprawujesz stałą opiekę nad osobą niesamodzielną ze względu na stan zdrowia lub wiek, z którą łączą Cię więzy rodzinne lub powinowactwo z osobą zależną, jeżeli osoba ta pozostaje pod opieką lub we wspólnym gospodarstwie domowym (wypełnij oświadczenie i dołącz do wniosku).

Na stronie internetowej https://dlarodziny.opolskie.pl/opolska-karta-rodziny-i-seniora/korzystaj-ze-znizek-opolska-karta-rodziny-i-seniora/ znajduje się pełen wykaz Partnerów oraz na bieżąco aktualizowane są informacje o zniżkach:

  • dostępnych na terenie gminy, którą zamieszkujesz,
  • dostępnych na terenie całego województwa opolskiego – niezależnie od miejsca zamieszkania,
  • dostępnych na terenie kraju.

Wniosek znajduje się w załączniku, można go również pobrać w Biurze Obsługi Obywatela Urzędu Miasta Opola, Rynek – Ratusz oraz w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola, ul. Budowlanych 4, pok. 10

Wypełniony wniosek można:

  • złożyć osobiście w Punkcie Obsługi Klienta, który jest czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 w Kancelarii Ogólnej, pokój nr 3 w gmachu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w Opolu przy ulicy Piastowskiej 14 – Ostrówek, Kancelaria Ogólna (szklane drzwi “pod filarami”);

  • złożyć osobiście w Punkcie Obsługi Klienta w budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w Opolu przy ulicy Hallera 9, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 – wtedy kartę otrzymasz „od ręki”;

  • złożyć osobiście w Twoim urzędzie gminy, która jest Partnerem Opolskiej Karty Rodziny i Seniora. Zobacz na mapie, w której gminie dostaniesz wniosek i odbierzesz swoją kartę;

  • przesłać mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., ale uwaga: wtedy musisz osobiście odebrać kartę w budynku Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, w Opolu przy ulicy Hallera 9, II piętro, pokój 202, aby uzupełnić podpis na wniosku;

  • wniosek możesz też wysłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole z dopiskiem “Opolska Karta Rodziny i Seniora”.

    Przedłużenie ważności Opolskiej Karty Rodziny i Seniora

    Oświadczenia można składać w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego:

    • przy ul. Hallera 9 w Opolu, II piętro, pokój 202

    • przy ul. Piastowskiej 14 – Ostrówek, Kancelaria Ogólna (szklane drzwi “pod filarami”)

    • oraz w gminie właściwej ze względu na adres zamieszkania, wykaz samorządów gminnych, które są Partnerem Opolskiej Karty Rodziny i Seniora,

      Oświadczenie dot. przedłużenia ważności Opolskiej Karty Rodziny i Seniora można pobrać TUTAJ a następnie wydrukować, wypełnić i dostarczyć do jednego z miejsc wymienionych wyżej.

      Składając oświadczenie, należy mieć przy sobie wszystkie wydane egzemplarze kart, na które zostaną naklejone nowe hologramy.

      Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, napisz do nas Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń 77 44 82 200 lub 20