
Jeżeli żyjesz w otoczeniu osoby, która swoim piciem alkoholu wpływa destrukcyjnie na Ciebie i Twoją rodzinę, zadzwoń lub zgłoś się osobiście do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pracuje w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola
ul. Budowlanych 4, pok. 14
we wtorki w godz. 16.30-19.00
tel. 77 44 35 753
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Komisja powołana została na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2018r. poz. 2137 z późn. zm.) zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola w następującym składzie:
- Anna Słodowicka – przewodnicząca
- Przemysław Kubów – zastępca przewodniczącej
- Magdalena Wesołowska – Pokrywiecka
- Wiesław Śliczny
- Andrzej Nowosielski
- Dorota Kubis
- Anna Ryczkowska
- Katarzyna Szulc
- Agnieszka Stańczuk
- Aleksandra Mazur
- Zofia Duda – Bezara
Do zadań Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Opolu należy między innymi:
1) inicjowanie zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w mieście Opolu,
2) motywowanie osób z problemami alkoholowymi do zmiany własnego postępowania,
3) kierowanie osób uzależnionych od alkoholu oraz ich rodzin do odpowiednich poradni i instytucji pomocowych,
4) w sytuacjach, gdy nadużywanie alkoholu powoduje:
- rozkład życia rodzinnego,
- demoralizację małoletnich,
- znęcanie się fizyczne i psychiczne nad rodziną,
- systematyczne zakłócenie spokoju i porządku publicznego,
- uchylanie się od obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny, a osoba uzależniona odmawia a lub nie podejmuje współpracy z Komisją
Kierowanie do biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu o wydanie opinii, a następnie do Sądu Rejonowego w Opolu o wszczęcie postępowania o zobowiązanie do leczenia odwykowego.