OPOLE

Jeżeli żyjesz w otoczeniu osoby, która swoim piciem alkoholu wpływa destrukcyjnie na Ciebie i Twoją rodzinę, zadzwoń lub zgłoś się osobiście do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych pracuje w siedzibie Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola
ul. Budowlanych 4, pok. 14
we wtorki w godz. 16.30-19.00
tel. 77 44 35 753

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komisja powołana została na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2018r. poz. 2137 z późn. zm.) zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola w następującym składzie:

  • Anna Słodowicka – przewodnicząca
  • Przemysław Kubów – zastępca przewodniczącej
  • Magdalena Wesołowska – Pokrywiecka
  • Wiesław Śliczny
  • Andrzej Nowosielski
  • Dorota Kubis
  • Anna Ryczkowska
  • Katarzyna Szulc
  • Agnieszka Stańczuk
  • Aleksandra Mazur
  • Zofia Duda – Bezara

Do zadań Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Opolu należy między innymi:

1) inicjowanie zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w mieście Opolu,
2) motywowanie osób z problemami alkoholowymi do zmiany własnego postępowania,
3) kierowanie osób uzależnionych od alkoholu oraz ich rodzin do odpowiednich poradni i instytucji pomocowych,
4) w sytuacjach, gdy nadużywanie alkoholu powoduje:

  • rozkład życia rodzinnego,
  • demoralizację małoletnich,
  • znęcanie się fizyczne i psychiczne nad rodziną,
  • systematyczne zakłócenie spokoju i porządku publicznego,
  • uchylanie się od obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny, a osoba uzależniona odmawia a lub nie podejmuje współpracy z Komisją

Kierowanie do biegłych w przedmiocie uzależnienia od alkoholu o wydanie opinii, a następnie do Sądu Rejonowego w Opolu o wszczęcie postępowania o zobowiązanie do leczenia odwykowego.