W dniu 12 czerwca 2019 r. wystartowała nowa kampania promocyjna Miasta Opola pod hasłem „Odkryj swój rytm”. Celem kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych:

http://www.facebook.com/OpoleOdkryj/

jest promocja Opola wśród mieszkańców Polski (a w szczególności mieszkańców województw ościennych – śląskiego, dolnośląskiego, łódzkiego, wielkopolskiego) zainteresowanych turystyką miejską oraz historią polskiej piosenki. Kampania ma spowodować większą rozpoznawalności oferty turystycznej Opola, a przez to zwiększyć liczbę turystów odwiedzających Opole w sezonie turystycznym (wiosną i latem) oraz zaangażować turystów w działania na rzecz promocji Opola, poprzez zachęcenie do relacjonowania swojego pobytu w mieście za pomocą mediów społecznościowych. Działania w ramach kampanii będą nawiązywać bezpośrednio do Strategii Promocji Marki Opole do roku 2022, której osią jest 5 rytmów (miasta, kultury, natury, biznesu, sportu).

Kampania będzie przybliżać najciekawsze atrakcje Opola w poszczególnych rytmach: natury (m.in. Zoo Opole, Wyspa Bolko, Opolska Wenecja), kultury (m.in. Muzeum Polskiej Piosenki, Amfiteatr Tysiąclecia), miasta (Wieża Piastowska, Rynek w Opolu, Zamek Górny), sportu (m.in. wydarzenia sportowe w „Stegu Arenie”, trasy rowerowe w mieście i wokół Opola). Każdy z rytmów ma swoich odbiorców, którzy poszukują nieco innych wrażeń i doświadczeń. Opole ma potencjał, aby przyciągać turystów w różnym wieku i zróżnicowanych zainteresowaniach. Nie przytłacza swoją wielkością, ale przez bliskość terenów zielonych stwarza możliwości aktywnego odpoczynku. Jednocześnie, poprzez działalność licznych instytucji kultury, w Opolu można uczestniczyć w wysokiej klasy koncertach, spektaklach teatralnych i wystawach. Fani sportu odwiedzając Opole też nie będą zawiedzeni. Bez wątpienia w Opolu każdy odnajdzie swój rytm.

Kampania będzie realizowana za pośrednictwem nowego profilu Opola w mediach społecznościowych dedykowanego turystom „Odkryj Opole”. Mieszkańcy Opola, a przede wszystkim turyści znajdą tam materiały zdjęciowe, filmy, a także opisy w języku polskim i angielskim najważniejszych i najciekawszych atrakcji turystycznych Opola. Kampanii towarzyszyć będą również konkursy z nagrodami dla tych którzy w formie zdjęciowej zrelacjonują swój pobyt w Opolu. Dodatkowo, Urząd Miasta Opola przygotowuje nową stronę internetową miasta, która będzie zawierać osobny serwis dedykowany turystom i turystyce.

W ramach kampanii Urząd Miasta Opola współpracuje z autorami zdjęć, blogerami turystycznymi i pasjonatami Opola i jego historii. Zapraszamy do kontaktu wszystkie osoby, które chciałyby włączyć się w działania w ramach kampanii promocyjnej Opola: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.