W celu powstania całej strategii musimy odpowiedzieć sobie na pytania – jaki cel sobie stawiamy? Co trzeba zrobić, żeby go osiągnąć? W danym przedsiębiorstwie może istnieć wiele celów pośrednich, ale ten główny zazwyczaj pozostaje niezmienny – maksymalizacja zysku, gdzie więcej informacji można zdobyć na http://zabkig1.pl/ .
Strategia marketingowa to zbiór zadań, który stoi przed firmą w sferze produkcji i późniejszej sprzedaży. Dobra strategia powinna brać pod uwagę potencjalne zagrożenia i działać jak płachta na byka na problemy związane z wygospodarowaniem zysku pozwalającego na ogólny rozwój lub ustabilizowanie pozycji na rynku. Za to nie powinna ograniczać się do tylko planu w sytuacjach krytycznych, ale brać na warsztat każdą możliwą sytuacje i przewidywać kolejne możliwe krok. Ważne, aby cała taktyka była główną częścią ogólnego rozwoju przedsiębiorstwa.
Opcje strategiczne
Przedsiębiorstwo ma do wyboru równe cztery opcje, opracowane przez Harry’ego Igora Ansoffa, którego teoria pomaga w powstawaniu wariantów strategicznych i przy wyborze optymalnego rozwiązania:
- Strategia rozwoju rynku – przejście ze stałych produktów na nowe, wcześniej nie obsługiwane segmenty rynku.
- Strategia penetracji rynku – jej celem jest zwiększenie sprzedawalności już wcześniej oferowanego produktu na owym rynku.
- Strategia rozwoju produktu – polega na ułożeniu oferty powodującej pojawienie się nowego lub zmodyfikowanego produktu na tym samym, dotychczasowym rynku.
- Strategia dywersyfikacji działalności – wejście bezpośrednio z nowym produktem na nowy rynek. Przedsiębiorstwo może użyć dywersyfikacji poziomej, pionowej lub równoległej.
Rodzaje marketingu:
- Ambient marketing – formy marketing niestandardowego.
- Content marketing – strategia polegająca na tworzeniu i dystrybucji intersujących i przydatnych treści.
- Remarketing – kampania prowadzona w ramach reklamy Google AdWords. Tego typu kampanie służą do powtarzania treści reklamowych odbiorcom.
- Marketing cyfrowy – wykorzystuje media cyfrowe w celu dotarcia do klientów.
- Marketing internetowy – używa Internetu do przesyłania informacji i pozyskania klientów.
- Marketing mobilny – nowocześnie marketing polegający na użyciu telefonu komórkowego.
- Marketing narracyjny – promocja marki za pomocą ciekawej opowieści.
- Marketing partyzancki – promuje usługi za pomocą niekonwencjonalnych technik.
- Marketing podstępny – może wzbudzać kontrowersje i trzymać się na granicy prawa.
- Marketing polityczny – wymiana wartości na rynku politycznym.
- Marketing sensoryczny – ma wpływać w sposób emocjonalny na klienta.
- Marketing sportowy – działania marketingowe w kręgach sportowych i ze sportem związanych.
- Marketing wielopoziomowy – produkty sprzedają niezatrudnieni użytkownicy.
- Marketing wirusowy – klienci sami między sobą mają rozpowszechniać informacje na temat firmy i produktów.
- Shopper marketing – ma na celu przekształcić osobę znajdującą się w sklepie, na kupującą dany produkt.
- Social media marketing – marketing za pomocą mediów społecznościowych.