UM Opole: Opole aglomeracja pomocy 1% kampania 2018

3 min czytania

Ruszyła miejska kampania informacyjno-promocyjna na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Jak co roku zachęcamy Opolan aby przekazali 1% swojego podatku dochodowego na uprawnione podmioty, które działają na rzecz mieszkańców Miasta Opola.

Zachęcamy aby ten 1% pozostał w Opolu.

29 stycznia 2018 podczas konferencji prasowej w Centrum Dialogu Obywatelskiego poinformowaliśmy o celach kampanii i działaniach wspierających organizacje pożytku publicznego.

Zależy nam na podnoszeniu świadomości podatników, że 1% to ich forma aktywności obywatelskiej, poprzez którą oni sami nic nie tracą a zyskują organizacje pożytku publicznego!

Dziękujemy za obecność podczas konferencji przedstawicielom organizacji i mediom.

Cele kampanii w okresie luty kwiecień 2018

  1. Informowanie mieszkańców Opola o zasadach przekazywania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.
  2. Promowanie tej formy dobroczynności jako aktywności obywatelskiej.
  3. Obalanie mitów dotyczących 1%.
  4. Zachęcanie do przekazywania 1% ze szczególnym uwzględnieniem lokalnego charakteru czyli zostawiam 1% w Opolu!

Organizacje pożytku publicznego z siedzibą w Opolu

  1. Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych przez OPP
  2. Włączanie w wydarzenia szkolenia, spotkania, wydarzenia plenerowe z udziałem mieszkańców podatników. Okazja do bezpośredniego spotkania.
  3. Podnoszenie wiedzy i umiejętności wśród przedstawicieli OPP z zakresu podstaw prawnych ich działania, promocji, kontaktów z mediami i podatnikami.

Sposoby realizacji celów przewidzianych w ramach kampanii:

  1. Zaczynamy od siebie” czyli działania informacyjne wśród pracowników Urzędu Miasta Opola i zachęcanie do przekazania 1% na organizacje z siedzibą w Opolu!
  2. Dyżury księgowej bezpłatne rozliczanie PIT. Każdy czwartek od 16:00 do 17:00 w miesiącach marzec i kwiecień w 2018, w siedzibie Centrum Dialogu Obywatelskiego, ul. Koraszewskiego 7-9.
  3. Włączenie w kampanie wydziałów UMO i jednostek miejskich.
  4. Ulotki i plakaty dystrybuowane w miejscach publicznych, instytucjach, tablicach informacyjnych itp.
  5. Magazyn Miejski Opole i Kropka cykl artykułów.
  6. Portale społecznościowe Miasto Opole, Centrum Dialogu Obywatelskiego i profile konkretnych OPP.
  7. Wykorzystanie spotkań, szkoleń, konferencji i wydarzeń miejskich do promowania OPP.
  8. Wsparcie OPP w korzystaniu z bezpłatnego czasu antenowego w mediach publicznych spotkania informacyjne.
  9. Spoty i filmiki promujące 1%.
  10. Materiały informacyjne, gadżety, newslettery, mailing, plakaty w komunikacji miejskiej.
  11. Organizacja konkursu Niepozorny 1%” i nagrody dla organizacji pożytku publicznego.
  12. Organizacja szkoleń dla OPP. Tematy: promocja i kampanie informacyjne najbliższe 22.02 w CDO!
  13. Specjalna zakładka na stronie internetowej miasta poświęcona kampanii 1%.
  14. Wydarzenie plenerowe z udziałem mieszkańców i organizacji (spotkanie podsumowujące konkurs Niepozorny 1%” i podsumowujące kampanię planowane jest na 14.04.2018 ).
  15. Spotkania z mieszkańcami w dzielnicach Miasta Opola włączenie rad dzielnic w kampanie 1% Opole aglomeracja pomocy”.
  16. Spotkania dedykowane osobom w wieku emerytalnym celem przekazania informacji o udogodnieniach dla emerytów i możliwości przekazania 1% współpraca z ZUS i Centrum Senior.
  17. NOWOŚĆ: Specjalny bezpłatny program do rozliczanie PIT dostępny na stronie

z możliwością przekazania 1% na wybrana przez podatnika OPP z siedzibą w Opolu. Partner projektu Wspieraj Lokalnie” to Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych z siedzibą we Wrocławiu.

1% w skali całego kraju statystyki za 2016 rok

  • 29 września 2017 Ministerstwo Finansów ogłosiło dane dotyczące 1% podatku za 2016 rok.
  • Podatnicy na rzecz organizacji pożytku publicznego przekazali 660 mln złotych (za rok 2016)
  • Przez lata pierwsza dziesiątka listy pozostawała niezmienna. W 2017 roku na 7. miejscu pojawiła się Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jako jedyna z czołówki nie zbiera pieniędzy na indywidualne subkonta.
  • W 2017 roku na rzecz OPP przekazaliśmy o 43 miliony więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrosła także liczba przekazujących 13,6 miliona osób zdecydowało się na wypełnienie odpowiedniej rubryki w zeznaniu podatkowym. To połowa wszystkich podatników i 60% tych, którzy wykazali należny podatek do zapłacenia. Przeciętnie przekazywaliśmy wybranej organizacji 49 złotych w zeszłym roku o 2 złote mniej.
  • Wyniki 1% uzyskanego za 2016 rok wskazują również , że podatnicy dostrzegli dość specyficzną grupę wśród organizacji pożytku publicznego, a chodzi o organizacje strażnicze, organizacje zajmujące się prawami człowieka ze szczególnym uwzględnieniem praw kobiet, prawem obywateli do prywatności, działaniami na rzecz mniejszości narodowych, seksualnych, wyznaniowych, czy poszanowania wolności obywatelskich.

Toropol bardziej dostępny dla mieszkańców!…

10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej…

opole.pl/opole-aglomeracja-pomocy-1-kampania-2018/

Autor: krystian