Wiadomości Opole

UM Opole: Opole aglomeracja pomocy – 1% kampania 2018

Opole
Utworzono: 30 styczeń 2018

Ruszyła miejska kampania informacyjno-promocyjna na rzecz organizacji pożytku publicznego.

Jak co roku zachęcamy Opolan aby przekazali 1% swojego podatku dochodowego na uprawnione podmioty, które działają na rzecz mieszkańców Miasta Opola.

Zachęcamy aby ten 1% pozostał w Opolu.

29 stycznia 2018 podczas konferencji prasowej w Centrum Dialogu Obywatelskiego poinformowaliśmy o celach kampanii i działaniach wspierających organizacje pożytku publicznego.

Zależy nam na podnoszeniu świadomości podatników, że 1% to ich forma aktywności obywatelskiej, poprzez którą oni sami nic nie tracą a zyskują organizacje pożytku publicznego!

Dziękujemy za obecność podczas konferencji przedstawicielom organizacji i mediom.

Cele kampanii – w okresie luty – kwiecień 2018

Mieszkańcy – podatnicy

  1. Informowanie mieszkańców Opola o zasadach przekazywania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.
  2. Promowanie tej formy dobroczynności jako aktywności obywatelskiej.
  3. Obalanie mitów dotyczących 1%.
  4. Zachęcanie do przekazywania 1% ze szczególnym uwzględnieniem lokalnego charakteru – czyli zostawiam 1% w Opolu!

Organizacje pożytku publicznego z siedzibą w Opolu

  1. Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych przez OPP
  2. Włączanie w wydarzenia – szkolenia, spotkania, wydarzenia plenerowe z udziałem mieszkańców – podatników. Okazja do bezpośredniego spotkania.
  3. Podnoszenie wiedzy i umiejętności wśród przedstawicieli OPP z zakresu podstaw prawnych ich działania, promocji, kontaktów z mediami i podatnikami.

Sposoby realizacji celów przewidzianych w ramach kampanii:

  1. „Zaczynamy od siebie” czyli działania informacyjne wśród pracowników Urzędu Miasta Opola i zachęcanie do przekazania 1% na organizacje z siedzibą w Opolu!
  2. Dyżury księgowej – bezpłatne rozliczanie PIT. Każdy czwartek od 16:00 do 17:00 w miesiącach marzec i kwiecień w 2018, w siedzibie Centrum Dialogu Obywatelskiego, ul. Koraszewskiego 7-9.
  3. Włączenie w kampanie wydziałów UMO i jednostek miejskich.
  4. Ulotki i plakaty dystrybuowane w miejscach publicznych, instytucjach, tablicach informacyjnych itp.
  5. Magazyn Miejski Opole i Kropka – cykl artykułów.
  6. Portale społecznościowe – Miasto Opole, Centrum Dialogu Obywatelskiego i profile konkretnych OPP.
  7. Wykorzystanie spotkań, szkoleń, konferencji i wydarzeń miejskich do promowania OPP.
  8. Wsparcie OPP w korzystaniu z bezpłatnego czasu antenowego w mediach publicznych – spotkania informacyjne.
  9. Spoty i filmiki promujące 1%.
  10. Materiały informacyjne, gadżety, newslettery, mailing, plakaty w komunikacji miejskiej.
  11. Organizacja konkursu „Niepozorny 1%” i nagrody dla organizacji pożytku publicznego.
  12. Organizacja szkoleń dla OPP. Tematy: promocja i kampanie informacyjne – najbliższe 22.02 w CDO!
  13. Specjalna zakładka na stronie internetowej miasta poświęcona kampanii 1%.
  14. Wydarzenie plenerowe z udziałem mieszkańców i organizacji (spotkanie podsumowujące konkurs „Niepozorny 1%” i podsumowujące kampanię planowane jest na 14.04.2018 ).
  15. Spotkania z mieszkańcami w dzielnicach Miasta Opola – włączenie rad dzielnic w kampanie 1% „Opole aglomeracja pomocy”.
  16. Spotkania dedykowane osobom w wieku emerytalnym – celem przekazania informacji o udogodnieniach dla emerytów i możliwości przekazania 1% – współpraca z ZUS i Centrum Senior.
  17. NOWOŚĆ: Specjalny bezpłatny program do rozliczanie PIT dostępny na stronie

    opole.pl

    z możliwością przekazania 1% na wybrana przez podatnika OPP z siedzibą w Opolu. Partner projektu „Wspieraj Lokalnie” to Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych z siedzibą we Wrocławiu.

Ciekawostki:

1% w skali całego kraju – statystyki za 2016 rok

  • 29 września 2017 Ministerstwo Finansów ogłosiło dane dotyczące 1% podatku za 2016 rok.
  • Podatnicy na rzecz organizacji pożytku publicznego przekazali 660 mln złotych (za rok 2016)
  • Przez lata pierwsza dziesiątka listy pozostawała niezmienna. W 2017 roku na 7. miejscu pojawiła się Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jako jedyna z czołówki nie zbiera pieniędzy na indywidualne subkonta.
  • W 2017 roku na rzecz OPP przekazaliśmy o 43 miliony więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrosła także liczba przekazujących – 13,6 miliona osób zdecydowało się na wypełnienie odpowiedniej rubryki w zeznaniu podatkowym. To połowa wszystkich podatników i 60% tych, którzy wykazali należny podatek do zapłacenia. Przeciętnie przekazywaliśmy wybranej organizacji 49 złotych – w zeszłym roku o 2 złote mniej.
  • Wyniki 1% uzyskanego za 2016 rok wskazują również , że podatnicy dostrzegli dość specyficzną grupę wśród organizacji pożytku publicznego, a chodzi o organizacje strażnicze, organizacje zajmujące się prawami człowieka ze szczególnym uwzględnieniem praw kobiet, prawem obywateli do prywatności, działaniami na rzecz mniejszości narodowych, seksualnych, wyznaniowych, czy poszanowania wolności obywatelskich.








Załącznik:

Wykaz OPP w Opolu

Inne galerie

Toropol bardziej dostępny dla mieszkańców!...

5 zdjęć

10 Sudeckiej Dywizji Zmechanizowanej...

4 zdjęcia

Margaret w Opolu

19 zdjęć

Urząd Miasta Opola,

http://www.opole.pl/

,

http://www.opole.pl/opole-aglomeracja-pomocy-1-kampania-2018/

Utworzone przez:
autor artykułu
krystian
  • Poprzedni artykuł
  • Następny artykuł
  • Start
  • Home
  • Opole
  • UM Opole: Opole aglomeracja pomocy – 1% kampania 2018
  • Jak otrzymać rentę wdowią w 2025 roku
  • Dni wolne od pracy i długie weekendy w 2025 roku. Odpocznij na 100%!
  • Zatrudnianie żołnierzy Obrony Terytorialnej. Jak skorzystać z ulgi podatkowej?
  • Najlepszy farsz do uszek wigilijnych, który zachwyci wszystkich

www.szczecin4u.pl

Ta strona korzysta z plików cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych i marketingowych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w regulaminie i polityce prywatności oraz w polityce plików cookies

© 2025 FAKTY Opole

  • Regulamin i polityka prywatności
  • Polityka Cookies

Realizacja 48 Media

Facebook