Jak poprawić skuteczność rekrutacji w małej firmie?

Czytając porady biznesowe można znaleźć wiele informacji dotyczących sposobów skutecznej rekrutacji. Co jeśli prowadzimy małą firmę i chcemy usprawnić proces rekrutacyjny? W jaki sposób można to wykonać?

Popraw opis stanowiska

Pierwszą kwestią jest upewnienie się, że opis stanowiska na którego potrzebujemy pracowników jest istotnie rzeczowy i nie brakuje mu ważnych informacji, które są przydatne z punktu widzenia pracownika. Co koniecznie musi się tam znaleźć? Pełna lista oczekiwań wobec nowo zatrudnionego oraz to co może mu zaoferować firma. W ten sposób zachęcimy osoby, które będą autentycznie wpasowywać się w długą listę parametrów i sam proces rekrutacyjny nie będzie stratą czasu zarówno dla firmy, jak i dla kandydata oraz będzie miał większe szanse powodzenia.

Zadbaj o silną markę pracodawcy

Kandydaci szukają firmy, która będzie dla nich możliwością rozwoju i długotrwałej stabilizacji. Warto więc przeznaczyć odpowiednie fundusze na promocję i reklamę firmy pod kątem tego jak może tutaj czuć się pracownik i na jakie korzyści może liczyć w przedsiębiorstwie. Warto także zadbać o jakość stanowiska pracy dla obecnych zatrudnionych oraz zmotywować ich do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat firmy.

Usprawnij rozmowę kwalifikacyjną

Ciekawą i zalecaną opcją jest pozwolenie, a nawet zmotywowanie kandydatów do zadawania własnych pytań – w ten sposób łatwiej odgadnąć co jest ważne dla potencjalnego pracownika. Pozwoli to już na etapie rekrutacji kandydatowi oszacować czy nadaje się na to stanowisko.