Korzystna obecność firmy w social media

Facebook to serwis społecznościowy z którego każdego dnia korzystają miliony osób. Równie dużą popularność zaczynają zdobywać również portale Instagram i LinkedIn, które oparte są na podobnym schemacie łączenia ludzi w społeczności powiązane wokół konkretnego tematu i zainteresowań. Niezależnie od tego czy firma jest duża, czy niewielka, może odnieść znaczący sukces w internecie posiadając aktywny profil firmowy. Jest to istotne zwłaszcza teraz, gdy rynek towarów i usług zmaga się z poważnym kryzysem nie tylko ogólnopolskim, ale i światowym. Agencje firmowe jak https://kryzysowy.marketing niosą profesjonalną pomoc (nie tylko z zakresu social media) wszystkim firmom dotkniętym kryzysem rynkowym. Kiedyś serwisy społecznościowe kojarzyły się wyłącznie z podglądaniem codziennych wiadomości o swoich znajomych. Obecnie portale te oferują znacznie więcej i wychodzą naprzeciw dwóm głównym potrzebom użytkowników – chęci odnalezienia rozrywki i humoru oraz dostarczaniu informacji w postaci ciekawostek, porad oraz innych artykułów, które będą na tyle unikalne, że pozwolą na dłużej zagłębić się w lekturę.

Firma w serwisie społecznościowym

Aby odnieść sukces w social media profil firmowy powinien dostarczać między innymi rozrywkę i informacje. W tego typu treść można wtedy wpleść reklamę. Jeśli tego typu reklama będzie spełniała funkcje rozrywkowe, będzie z humorem lub będzie stanowić część ciekawego zbioru porad to firma ma większą szansę, aby odnieść sukces. Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że ludzie szukają informacji i opinii o produktach lub usługach również w serwisach społecznościowych dlatego prowadzenie Linkedin czy innych kanałów social media powinno istnieć w życiu każdej firmy na dzisiejszym rynku. Opinie podpisane imieniem i nazwiskiem, a tym bardziej wyrażane przez znajomych są jeszcze bardziej cenne i wiarygodne. Tak samo polecanie usług lub produktów przez znajomych ma duże znaczenie i lepiej trafia do odbiorcy niż zwyczajna reklama.

Rozpoznawalna marka i społeczność realnych fanów

Promowanie produktów lub usług w serwisach społecznościowych niesie ze sobą bardzo ważny aspekt związany z budową zaufania do marki. Jeśli firma przywiązuje wagę do kontaktu z użytkownikami, publikuje ciekawe zestawienia, recenzje, ciekawostki, które wzbudzają zainteresowanie to z czasem doprowadza to do lepszego zapamiętania firmy i tego co ma w swojej ofercie. Ważne jest też to, aby utrzymywać dobry kontakt z fanami, nie tylko przez prywatne wiadomości w komunikatorze Messenger, ale również poprzez komentarze pod artykułami. Reakcje na komentarze użytkowników, udzielanie się profilu firmowego również poza własnym fanpage’m jest kluczowe w osiąganiu lepszej rozpoznawalności marki firmowej. Warto też zwrócić uwagę na to, że tematyka strony firmowej może niekiedy zachęcić pasjonatów do tego, aby aktywnie uczestniczyć w życiu danej strony firmowej, gdzie będą udzielając się w formie ekspertów.